יביאו מדליה? הנשיא הרצוג: "מקווה לשמוע את ההמנון על אדמת יפן"

נשיא המדינה שוחח עם נושאי הדגל הישראלים בטקס הפתיחה יעקב טומרקין וחנה מיננקו ובירך את חברי המשלחת הישראלית לרגל פתיחת המשחקים האולימפיים: "כשתיכנסו לאצטדיון בטוקיו עם דגל המדינה מונף בגאווה נחסיר פעימה קטנה בלב"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/07/21 10:17 יד באב התשפא

הנשיא הרצוג: "מקווה לשמוע את ההמנון על אדמת יפן"
הנשיא הרצוג. התפלל על מדליה ישראלית?, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

נשיא המדינה, יצחק הרצוג שוחח היום, (ו') עם השחיין יעקב טומרקין ועם האתלטית חנה מיננקו שיישאו את דגל המדינה בטקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו שייערך בשעות הצהריים. בשיחתו איתם מסר הנשיא את ברכתו לכל חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה לרגל פתיחת המשחקים האולימפיים.

"אני מבקש לשלוח ברכה חמה למשלחת הישראלית כולה עם פתיחת המשחקים האולימפיים. עבדתם שנים רבות על מנת להגיע לרגע הזה וזה כשלעצמו מקור להערכה עצומה ומדינת ישראל גאה בכם", אמר הנשיא.

"כשתיכנסו לאצטדיון בטוקיו עם דגל המדינה מונף בגאווה נחסיר פעימה קטנה בלב", הוסיף הרצוג, "לכו בכוחכם זה ואני בטוח שתביאו הישגים רבים, תשברו שיאים וגם תביאו מדליות. אתם הנציגים שלנו מול העולם כולו. אני מקווה יחד איתכם לשמוע את המנון ׳התקווה׳ על אדמת יפן. כולנו, כל עם ישראל עומד מאחוריכם ומחזיק לכם אצבעות. בהצלחה".

זוהי המשלחת הגדולה ביותר ששלחה ישראל עד כה למשחקים האולימפיים, שמונה 90 ספורטאים וספורטאיות המתחרים ב-15 ענפי ספורט. המשלחת תתחרה לראשונה בארבעה ענפי ספורט: בייסבול, גלישת גלים, קשתות, רכיבה ובשחייה במים פתוחים.