חשש: אולימפיאדת טוקיו 2020 בסכנת ביטול עקב הקורונה

"אם לא תהיה התקדמות בטיפול בנגיף הקורונה ועצירתו, שוקלים לדחות או לבטל את אולימפיאדת טוקיו 2020" , כך מודים בוועד האולימפי לראשונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/20 09:02 א באדר התשפ

חשש: אולימפיאדת טוקיו 2020 בסכנת ביטול עקב הקורונה
נלחמים בנגיף הקורונה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בזמן שנגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם, יש החוששים מההשלכות לגבי אירועים המוניים שאמורים להתרחש בשנה הקרובה במזרח. כשהאירוע ההמוני ביותר הוא כמובן האולימפיאדה, קיבוץ של מאות אלפי אנשים למקום אחד, ופיזורם ל- 200 מדינות לאחר מכן. אמש (ג') הבהירו מארגני אולימפיאדת טוקיו 2020, כי ישנו חשש אמתי לבריאות הציבור, ככל והאולימפיאדה תיערך. 

נזכיר כי לפי ההערכות, טוקיו הוציאה עד כה כ-20 מיליארד דולר על אירוח האולימפיאדה. מדובר בבניית תשתיות ואיצטדיונים, כפרי אימונים והכנת המדינה לקליטת מאות אלפי חובבי ספורט ואלפי ספורטאים. כמו כן, רשת NBC חתמה על הסכם עתק לרכישת זכויות השידור, ספורטאים רבים ברחבי העולם מתאמנים לאירוע כל חייהם, אך עכשיו ישנו חשש שיבוטל. האולימפיאדה אמורה להיערך ב-24 ביולי, אך נראה כי קיים דד ליין לא רשמי, עד סוף מאי, כך לפחות לפי חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, להתקדמות בטיפול בנגיף.

"הוועד האולימפי נמצא בקשר ישיר עם ארגון הבריאות העולמי, אבל זה בלתי אפשרי לנחש מה יקרה בעוד כחמישה חודשים", אמר החבר הבכיר בוועד. "כשאנחנו מדברים עם אתלטים, אנחנו אומרים להם "ככל הידוע לנו, זה עדיין מתרחש בטוקיו. האתלטים צריכים להישאר מפוקסים ולא לחשוש. אם תהיה בעיה הוועד האולימפי ינקט בצעדים. לא נחשוף אתלטים למצבי מגיפה". דובר עבור הוועד אמר ש"הוועד ממשיך לעבוד על אירוע האולימפיאדה ביולי".

האן שאו, יו"ר מועצת יועצי האתלטים עבור ועדת האולימפיאדה האמריקאית שאל בנוגע לקיומם של אירועים מקדימים לאולימפיאדה ואמר "אני פשוט מוטרד מזה שאין שום התייחסות לכך שנדמה שלאף אחד אין מושג מה הולך לקרות".

בכירים בטוקיו מסרו שהם ממשיכים לעבוד על האירוע, למרות מאות מקרי קורונה בארץ. 

נציין כי משחקי האולימפיאדה מתנהלים כסדרם מאז מלחמת העולם השנייה, וביטולם מהווה צעד דרמטי ביותר, עם השלכות כלכליות אדירות, כאמור.