"מעידה ראשונה": סייען הפיגוע בברקן מבקש הקלה בעונש

מחמד חרסה, אשר הורשע באי מניעת הפיגוע הקשה בברקן, מבקש הקלה בעונש לאחר שנגזרו עליו ארבע שנות מאסר. "נגד הטרור נלחמים בענישה מקסימלית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/07/21 08:15 יג באב התשפא

"מעידה ראשונה": סייען הפיגוע בברקן מבקש הקלה בעונש
זירת הפיגוע באזור התעשייה ברקן, צילום: דוברות מד"א

כמעט שלוש שנים עברו מאז פיגוע הירי באזור התעשייה בברקן שגבה את חייהם של שני ישראלים. השבוע נודע כי  מחמד חרסה, אשר הורשע בסיוע למחבל שרצח את קים לבנגורד וזיו חג'בי ז"ל, הגיש בקשה להקלה בעונשו לאחר שהסדר הטיעון שנחתם עמו לא התקבל בבית המשפט. 

על פי הדיווח של ידיעות אחרונות, חרסה, אשר הורשע באי-מניעת הפיגוע, טוען להקלה בעונש כיוון שמדובר במעידה ראשונה והוא ללא כל עבר פלילי. לאחר שהודה במיוחס לו חתם הסייען על הסדר טיעון לפיו ירצה מאסר של 36 חודשים, לאחר התנגדות המשפחות, הוחמר עונשו ל־48 חודשים.

רפי לבנגרונד, אביה של קים, אמר: "קוראים למחבל הזה סייען, אבל האמת היא שהוא מפקד החוליה. הוא היה בקשר עם המחבל ושאל אותו על הפיגוע. ההסכם שנחתם עימו מההתחלה הוא בושה. אני מרגיש שאני צריך להיאבק לא רק במחבל אלא גם בפרקליטות ובבית המשפט שלא חלילה יקלו בעונשו".

"אנו קוראים למערכת המשפטית להתעשת ולהכריז שנגד הטרור נלחמים בענישה מקסימלית", אמר עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, "יש להתנגד בכל הכוח לערעור המחבל ולהקלה בעונשו". 

בחודש אפריל האחרון גזר בית המשפט הצבאי שומרון ארבע שנות מאסר על חרסה, אשר ידע על כוונת המחבל אשרף נעאלוה לבצע את הפיגוע הקשה באזור התעשייה ברקן ולא מנע אותו. 

חורסה הורשע באי מניעת פשע, כשלפי כתב האישום בו הודה, במסגרת הסדר טיעון, הוא ידע כשבועיים לפני הפיגוע, על כוונת המחבל לבצע את הפיגוע באמצעות נשק קרלו במקום עבודתו באזור התעשייה ברקן ועל רצינות כוונתו. כמו כן, לאחר הפיגוע דאג חרסה לסיוע למחבל בבריחתו.

באופן תקדימי קיבל בית המשפט את התנגדות המשפחות, והחמיר את עונשו של המחבל שנקבע בעסקת הטיעון שחתמה התביעה הצבאית, שם העונש שהוסכם עמד על שלוש שנים בלבד.