מיוחד לט"ו באב רווקות: במקום לחולל בכרמים, הכירו את אלגו

הצעה של הדודה, חתונה של חבר או אתר היכרויות. צעירי המגזר שבעים מהצעות שידוכין לא יעילות. קבלו את אלגו, הבוט החמוד שידאג למצוא לכם את ההתאמה המושלמת, באמצעות שיחת ווטסאפ קצרה. "זיהינו צורך ובאנו לפתור אותו", אומרים המייסדים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/07/21 18:49 יג באב התשפא

רווקות: במקום לחולל בכרמים, הכירו את אלגו
צילום: לוגו

חג האהבה היהודי הממשמש ובא בסוף השבוע הקרוב, הלא הוא ט"ו באב, מזכיר לכל הרווקים והרווקות שבינינו את הניסיונות המתישים להקים בית נאמן. הפעם, בת ישראל היקרה, במקום ללבוש שמלה לבנה וללכת לפזז בכרמים עד שיבוא עלם חמודות משבט בנימין ויציע לך נישואין, תוכלי להוריד לטלפון המודרני שלך את אלגו, ומי יודע, אולי באמצעותה תמצאי את החצי השני. 

אלגו הוא בוט חדשני שנחנך ממש בימים אלו, ובהתבסס על שאלון שממלאים הנרשמים בווטסאפ, דואג להתאים בין משודכים פוטנציאליים על בסיס בינה מלאכותית. לאחר שנמצאה התאמה, המשתמש יקבל הודעה עם פרטים ליצירת קשר. 

מדובר בעמותה רשומה ומיזם חברתי שנבנה על ידי מפתחות וחוקרים, כולם בהתנדבות מלאה, בוגרות ובוגרי יחידות טכנולוגיות, ללא כוונת רווח. ארבעת המייסדים הם צעירים מתחת לגיל 30: יובל דה רוס, דור סבן, מעיין מקסימוב ואבישי חצור. השם אלגו, מלשון אלגורתים, נבחר משתי סיבות. בזכות האלגוריתם יש פרטיות מלאה, אף אחד לא רואה את השני, והוא גם זה שנותן רמת דיוק גבוהה. 

מעיין מקסימוב, אחת מארבעת המייסדים, אמרה בראיון לחדשות כיפה כי "זיהינו צורך ובאנו לפתור אותו. כולנו יוצאי יחידות טכנולוגיות והתעסקנו בבינה מלאכותית בצבא. יום אחד, בשיחה מיואשת אמרנו שנמאס לנו מדייטים לא מוצלחים ושאין הצעות. אנחנו מאמינים בבינה מלאכותית וחושבים שהיא יכולה לפתור הרבה דברים".

מעיין מקסימוב

מעיין מקסימובצילום: באדיבות המצולמת

הם עבדו על הבוט יחד כמעט שנתיים, מאזורים שונים בארץ, ותכננו את ההשקה במיוחד לקראת ט"ו באב. 

"הרבה דתיים לא רוצים להירשם לאתרי היכרויות, זה מביך, כולם רואים אותך, כמו שוק בשר. אלגו הוא כמו חבר שמציע לך הצעה. הבוט רואה ששניים מתאימים לפני סיכויי הצלחה, שולח לשני הצדדים את ההצעה באופן אקראי, ואם שניהם מסכימים הוא מפגיש ביניהם". 

מה ההבדל ביניכם לבין אפליקציות היכרות אחרות, כמו טינדר או שליש גן עדן?

"הייחודיות שלנו היא בבינה המלאכותית, האלגוריתם שלנו לומד ומשפר את עצמו כל הזמן. אבל בעיקר", מדגישה מקסימוב, "היתרון שלנו הוא באנונימיות, רוב הדתיים לא נכנסים לאתרים האלו כי הם רוצים פרטיות. את זה בעיקר אנחנו באים לפתור". בנוסף, לא צריך להתאמץ, להוריד אפליקציה או להירשם לאתר, פשוט מקבלים הודעה בווטסאפ". 

"אנחנו מאוד מכוונים לקהל הדתי, המודל שלנו היה על זוגות דתיים וגם השאלון בודק את התחומים האלה. ביום הראשון קיבלנו הרבה פניות האם יש גם אלגו לחילונים, אולי בעתיד. המטרה העיקרית שלו היא לפתור את הבעיה שדייקנו מההתחלה".

בהתחלה הם נזקקו למימון, ולכן נעזרו בכספי מעשרות של חברים ובני משפחה. "הפרסום והשימוש בווטסאפ עולים המון כסף, ואנחנו מקווים שבעתיד זוגות שנצליח לחתן ישלמו לנו דמי שדכנות, כדי שנוכל להמשיך", מעיין מסבירה. 

ביום השני להשקה, יש בו כבר 3,000 רשומים. "לא צפינו את ההתלהבות", מודה יובל דה רוס, "בסוף, יש עוד פלטפורמות ולוקח זמן עד שמבינים את הרעיון. "בתחילת העבודה, ואחרי כמה ניסיונות, חיברנו שאלון בן 84 שאלות רב ברירתיות, שבודקות הכל מהכל. רמה דתית, הרגלי חיים, פוליטיקה ואיך אתה מתנהג במצבים מסוימים. נעזרנו בפסיכולוגים, רבנים, והרבה מאוד אנשים". השאלון הופץ בקרב 3,000 זוגות נשואים, והתשובות הוזנו בתוך האלגוריתם. "אנחנו מעדיפים בינה מלאכותית על פני גישת תכנות ישנה", יובל מסביר, "במקום שתחשוב מה הגיוני, הבינה מקבלת את הנתונים מהשטח. הבינה מזהה קורלציה, התאמה. כמעט בלתי אפשרי להבין את זה, נניח מישהי ענתה את התשובה הראשונה על שאלה מסוימת ברמה הדתית, אז היא מתאימה למישהו שענה את התשובה השלישית על שאלה אחרת. בהתבסס על המענה של הזוגות הנשואים". 

יובל דה רוט

יובל דה רוס צילום: באדיבות המצולם

יובל מסביר שעדיף לא לחשוף את השאלות לפני שנרשמים לבוט, כיון שאז לא נגיע לתשובה האמיתית של הנרשם. "אם נתחיל דיון על אופי השאלון, אנחנו כבר מטים את התשובות של האלגוריתם ולהוריד את רמת הדיוק. לעומת זאת, ככל שיותר אנשים נרשמים ככה רמת הדיוק עולה". 

"הדבר הכי טוב שיקרה מבחינתו כרגע הוא שרמת הדיוק תעלה, ואפילו עכשיו היא גבוהה מאוד. לשמחתנו יש המון נרשמים בימים הראשונים, מה שרק משפר את האלגוריתם". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן