"נישול פלשתינים מאדמותיהם" - הקמפיין החדש של ארגון השמאל הקיצוני

אנשי ארגון שוברים שתיקה טוענים כי ישנה עליה באירועי אלימות המתנחלים, ומשיקים קמפיין הכולל חוברת עדויות חדשה בנושא ופנייה לשרים גנץ ובר-לב: "הגיע הזמן לעקור את התופעה לפני שיהיה מאוחר מדי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/07/21 16:55 יב באב התשפא

"נישול פלשתינים מאדמותיהם" - הקמפיין החדש של ארגון השמאל הקיצוני
הקמפיין החדש של שוברים שתיקה, צילום: שוברים שתיקה

ארגון השמאל הקיצוני שוברים שתיקה, משיק היום (ד') קמפיין חדש שבמרכזו קריאה לשר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, לקחת אחריות על מה שהם מכנים, אלימות המתנחלים, שמתרחשת במשמרת שלהם. שילוט ענק הוצב במהלך הלילה על אותו בניין בירושלים ממנו הוסר לפני כחודשיים פרסום נגד הקמת ממשלה עם רע"מ, בטענה ל"פגיעה ברגשות הציבור". 

בארגון השמאל הקיצוני אומרים כי על פי נתונים רשמיים של מערכת הביטחון בשנת 2020 דווחו כ-370 מקרים של אלימות מתנחלים ביהודה ושומרון, כשיותר מעשרה אחוזים ממקרי האלימות הופנו כלפי חיילים ושוטרים. "למעשה, כמעט ולא עובר שבוע מבלי שמתפרסם תיעוד מתנחלים רעולי פנים מיידים אבנים, תוקפים באלות או מציתים שדות, כשיותר מדי פעמים לצדם חיילים עומדים מנגד ולפעמים אף לוקחים חלק באלימות עצמה".

במסגרת הקמפיין השיק הושקה חוברת עדויות חדשה המביאה עדויות של עשרות חיילים וחיילות המתארים היבטים שונים של תופעת אלימות מתנחלים. בנוסף שלט חוצות ענק בכניסה לירושלים שם במרכזו ציטוטים מהעבר של גנץ ובר-לב המדברים על הסכנה והחובה לעצור את אלימות המתנחלים.

שוברים שתיקה בקמפיין חדש

שוברים שתיקה בקמפיין חדש צילום: שוברים שתיקה

השילוט שהוסר לפני כחודשיים

השילוט שהוסר לפני כחודשיים. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשוברים שתיקה אומרים כי חוברת העדויות החדשה מוקדשת כולה ל"אלימות המתנחלים ולחממה בה היא משגשגת". העדויות, שנאספו מחיילים ששירתו ביהודה ושומרון מ-2012 עד 2020, שופכות אור על מערכת היחסים המורכבת בין הצבא למתנחלים. החיילים שלקחו חלק בקמפיין, בעילום שם, מתארים בעדויותיהם פקודות עמומות בנוגע לטיפול במתנחלים שנוהגים באלימות; העלמת עין; יחסי קרבה עם המתנחלים שמקשים עליהם לבצע את עבודתם ללא פניות. בנוסף הם מתארים כיצד מעטפת ההגנה הצבאית שמסופקת למתנחלים הופכת לאמצעי אלימות עקיף ולפעמים אפילו ישיר נגד פלשתינים.

אבנר גבריהו, מנכ"ל שוברים שתיקה, אומר כי המצב הזה קיים כבר שנים באין מפריע. "עכשיו - הגיע הזמן לעקור את התופעה לפני שיהיה מאוחר מדי. מטרות אלימות מתנחלים הן אסטרטגיות - נישול פלשתינים מאדמותיהם והשתלטות אפקטיבית עליהן באמצעות אלימות תוך הסתמכות על התעלמות או אפילו שיתוף פעולה של כוחות הביטחון. זה לא כוח טבע, זו מדיניות ומדיניות אפשר לשנות".

גבריהו מסיים את דבריו בקריאה לשינוי המציאות ביהודה ושומרון: "אנו פונים לשרים גנץ ובר לב: האלימות הזו מתרחשת עתה במשמרת שלכם, ובידכם האפשרות לעצור אותה". 


(מנכ"ל שוברים שתיקה, ארכיון)