מחדל נתב"ג בלחץ הפוליטיקאים: לא כל השבים מחו"ל יחויבו בבידוד

קבינט הקורונה השרים צפוי להתכנס מחר לאחר כשבוע וחצי. בדיון ידונו השרים בין השאר גם בנושא הנכנסים והיוצאים מישראל דרך נתב"ג | רוב השרים חושבים שההחלטה להכניס את כל השבים מחו"ל לבידוד - אינה צודקת

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/07/21 15:31 יב באב התשפא

בלחץ הפוליטיקאים: לא כל השבים מחו"ל יחויבו בבידוד
נתב"ג, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

קבינט הקורונה צפוי להתכנס מחר (ה') בשעה 13:00 לאחר תשעה ימים בהם השרים לא התכנסו, כשברקע מספר המאומתים ביממה ממשיך לטפס ולהכפיל את עצמו בכל עשרה ימים. השרים יתכנסו מחר בתל אביב בזמן שנתב"ג ממשיך להיות פתוח ופרוץ לזן הדלתא. 

מחלוקת משמעותית ביותר ישנה בין גורמי המקצוע במשרד הבריאות לבין חברי הקבינט. מרבית השרים חושבים כי החלטה לחייב בבידוד את כלל השבים מחו"ל איננה צודקת. קו המחשבה של משרד המשפטים הוא שהחלטה מהסוג הזה תתקשה לקבל אישור משפטי כי היא גורפת מדי ואינה מידתית. 

בהודעה הרשמית נכתב כי במהלך הדיון תובא בפני הקבינט "תכנית פעולה סדורה ומקיפה שתיתן מענה להתפרצות זן הדלתא בישראל, הכוללת את מתווה התו הירוק וכן מתווה לסוגיית הכניסה והיציאה מן הארץ".

במהלך הדיון מחר, צפוי משרד הבריאות להציג לשרים את המדינות החדשות שיכנסו לרשימת המדינות שהטיסה אליהן תחייב בידוד. זן הדלתא של נגיף הקורונה התפרץ בארץ לאחר שהגיע מחו"ל ויצר מאות שרשראות הדבקה. משרד הבריאות פרסם היום כי 150 מאומתים מתוך סך המאומתים שנמצאו אתמול חזרו מחו"ל. שימו לב, אלו המדינות בהן נדבקו הישראלים.

יוון מובילה את הרשימה עם כ-35 חולים ששבו מהמדינה, אחריה ארצות הברית וקפריסין עם 15 חולים כל אחת, 12 מטורקיה, 10 מגאורגיה, 5 מבריטניה, 4 מאיטליה, 3 מגרמניה ובולגריה ושניים מפרו, צרפת, הונגריה, הולנד, טנזניה, אוקראינה ומצרים.

נתון מדאיג במיוחד הוא שמתוך מאה וחמישים החולים כ-118 היו מחוסנים טרם שנדבקו. כמו כן, רק 20 מהנדבקים שבו ממדינות שנחשבות ברמת סיכון מירבית או שיש עליהן אזהרה חמורה להידבקות נמצאו חיוביים לנגיף, מה שמחזק את הסכנה להדבקות גם בטיסה למדינה שאינה ברשימה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן