טעם רע בן אנד ג'ריס נגד ישראל: "לא נמכור את מוצרינו בשטחים הפלסטינים הכבושים"

אחת מחברות הגלידה האהובות בישראל מפנה עורף ללקוח הישראלי בהודעה מקוממת כי תפסיק לספק גלידות בשטחי יהודה ושומרון: "מכירת המוצרים באזור זה לא עולה בקנה אחד עם ערכינו". לפיד בתגובה: "לא נשתוק להם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/21 17:53 י באב התשפא

בן אנד ג'ריס נגד ישראל: "לא נמכור את מוצרינו בשטחים הפלסטינים הכבושים"
בן אנד ג'ריס, צילום: shutterstock

בשיאו של הקיץ הישראלי הודעה מקוממת מכיוונה של אחת מחברות הגלידה הפופולאריות בעולם. חברת בן אנד ג'ריס יצאה היום (ב') בהודעה כי תפסיק לשווק את הגלידות ביהודה ושומרון מכיוון שזה "נוגד את ערכי החברה" בחברה הודיעו כי ימשיכו לשווק את הגלידות בישראל אך בהסדר שונה. איך הגיבו ברשת גולדה להחלטה?

ההודעה מגיעה אחרי מבצע שומר החומות שגרר לא מעט ביקורת בעולם. בהודעה שפרסמה החברה נכתב כי: "בן אנד ג'ריס תעצור את מכירות הגלידה שלה בשטח הפלסטיני הכבוש, אנו מאמינים שמכירה בישראל לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו, וגלידת בן אנד ג'ריס לא יכולה להימכר בשטח הפלסטיני הכבוש.אנו גם שומעים ומכירים את החששות המשותפים שלנו והאוהדים הימניים שיתנגדו למהלך".

בנוגע לעתיד החברה בישראל סיפרו בחברה כי: "יש לנו שותפות ותיקה עם בעל הרישיון שלנו, שמייצר את גלידת בן אנד ג'ריס בישראל ומפיץ אותה באזור. פעלנו לשינוי המכירה בשטחים, ולכן הודענו לבעל הרישיון שלנו שלא נחדש את הסכם הרישיון כשיסתיים בסוף השנה הבאה. למרות שבן אנד ג'ריס כבר לא יימכרו בשטחים, אנחנו נישאר בישראל באמצעות הסדר אחר. אנו נשתף עדכון בנושא ברגע שנגיע להחלטה". 

בבן אנד ג'ריס ישראל הודיעו בתגובה להחלטה להחרים את יהודה ושומרון כי: "בחברה העולמית החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי, לאור סירובנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים - לא לאפשר להחרים את ישראל - זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יונילבר, הבעלים של בן אנד גריס העולמית".

שר החוץ יאיר לפיד אמר בתגובה: "ההחלטה של בן אנד ג'ריס היא כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS, לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי. אנחנו לא נשתוק להם. ליותר משלושים מדינות בארה"ב יש חוקים נגד כניעה ל-BDS שעברו בשנים האחרונות. אני מתכונן ללכת אחת אחת ולדרוש מהם להפעיל את החוקים האלה נגד בן אנד ג'ריס מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה".

במועצת יש''ע הגיבו לחרם של 'בן אנד ג'ריז' על יהודה, שומרון ובקעת הירדן ואמרו כי: "לצערנו, חברת גלידות החליטה להחרים את יהודה, שומרון ובקעת הירדן ובשל כך לגרום לפיטוריהם של מאות עובדים ישראלים בדרום. אין צורך לרכוש מוצרים מחברות אשר מחרימות מאות אלפי אזרחי מדינת ישראל, בגלל המקום שבו הם בחרו לגור. אנחנו מחזקים את ידיה של החברה הישראלית, אשר סירבה להחרים חלק נכבד מאזרחי ישראל, ואנחנו מקווים שחברת 'בן אנד ג'ריז' תחזור בה בהקדם מההחלטה המפלה הזאת, אשר מביאה רוח רעה לתחום כל כך מתוק.

בימי הקיץ החמים, אנחנו ממליצים לישראלים בכל רחבי הארץ לאכול גלידות ישראליות טעימות ומתוקות, שלא כוללות פיטורי מאות עובדים ישראלים".

ראש מועצת בית אל, שי אלון, התייחס להודעת החברה ומסר: "עדיף שבן אנד ג'ירס יתמקדו בלהכין גלידות ולא בלהטיף מוסר. ספק אם הם בכלל יודעים היכן השטחים עליהם הם מדברים נמצאים במפה. עם ישראל וההתיישבות ביו"ש שרדו דברים גרועים יותר מחרם גלידות".

ברשת גולדה הישראלית ניצלו את ההזדמנות וכתבו: "בן & ג׳ריס, המדינה הזו קטנה בשביל שתינו, אנחנו גאים בזכות למכור גלידה תוצרת כחול לבן, לכל אזרחי ישראל".

"גלידות יש הרבה, מדינה - יש לנו רק אחת", אמר ראש הממשלה בנט בתגובה, "בן אנד ג׳ריס החליטה למתג את עצמה כגלידה אנטי-ישראלית. זו החלטה שגויה מוסרית ואני מאמין שתתברר גם כשגויה עסקית. החרם על ישראל - דמוקרטיה מוקפת איי טרור - משקף אובדן דרך מוחלט. החרם לא עובד ולא יעבוד, ונילחם בו בכל הכח".

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, פרסם תמונה שלו מעל גביע גלידה ואמר: "גם בגלידות דין נוקדים כדין תל-אביב. אני כבר הזמנתי לי גלידה אחרת, לא מחרימה ויותר טעימה. (אגב אם כבר גלידה אז רק בכפית רב פעמית)". 

צילום: ללא קרדיט