הר הבית לפיד: "אם יהודים רוצים להתפלל, המקום הקדוש ביותר הוא הכותל"

אחרי המהומות אתמול בעכבות עלייתם של יותר מאלף יהודים להר הבית, שר החוץ התייחס לסוגיה וחיזק את דעתו של ראש הממשלה שפורסמה הבוקר: "ליהודים יש חופש ביקור בהר הבית ולמוסלמים חופש פולחן". לפיד חשף כי יצא לביקור במרוקו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/21 15:42 י באב התשפא

לפיד: "אם יהודים רוצים להתפלל, המקום הקדוש ביותר הוא הכותל"
לפיד בביקור בכותל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

הר הבית בכותרות. אתמול במהלך צום תשעה באב עלו קרוב ל-2,000 יהודים לציין את החורבן בהר הבית. בעקבות עליית היהודים להר התפרעו צעירים ערבים בירושלים וברע"מ גינו את העלייה להר. ראש הממשלה נפתלי בנט הבהיר היום (ב') כי אין חופש פולחן ליהודים בהר הבית ולפיד מיהר לחזק אותו וטען כי הר הבית אינו המקום הקדוש ליהודים. 

שר החוץ יאיר לפיד אמר היום במסגרת ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת כי: "אין שום שינוי בהר הבית. ליהודים יש חופש ביקור בהר הבית ולמוסלמים חופש פולחן. אם יש יהודים שרוצים להתפלל, המקום הקדוש ביותר ליהודים הוא כמה מטרים משם - הכותל".

לפיד הוסיף ואמר כי: " "אין שינוי בסטטוס קוו. ליהודים יש חופש ביקור, למוסלמים את חופש התפילה. היהודים יכולים להתפלל בכותל. משרד החוץ יצר קשר עם ירדן ואני שוחחתי עם השר לביטחון פנים על מנת לוודא שאין שינוי בהסכמי הביטחון".

בהמשך סיפר לפיד על התקדמות ביחסי החוץ עם מדינת מרוקו. לפיד חשף כי: "אצא לביקור במרוקו ואפגש עם שר החוץ המקומי, נאסר בוריטה. הביקור ייערך לאחר פתיחת קו הטיסות הישירות למרוקו בסוף החודש הנוכחי. הביקור הזה יהיה נקודת הפתיחה של הסכמי תיירות וסחר, ושל שיתוף פעולה כלכלי ומדיני מקיף בין שתי המדינות. לאחר הביקור שלי במרוקו, השר בוריטה יבוא לבקר בישראל כדי לפתוח פה נציגות".

ראש הממשלה החליפי לא התאפק ועקץ את הממשלה הקודמת ויחסי החוץ בימי נתניהו. לפיד אמר כי: "היחסים משתנים. כבר עכשיו, חמישה שבועות בלבד אחרי הקמת הממשלה, ניכר שיפור היחסים עם המפלגה הדמוקרטית, עם יהדות ארה"ב, עם האיחוד האירופי ועם ירדן. זה שיח פתוח, מכבד ויעיל. הוא כבר שיפר באופן דרמטי את יחסי החוץ שלנו, תורם לבטחון הישראלי ופותח בלי סוף הזדמנויות חדשות לכלכלה הישראלית".


לפיד בישיבת הסיעה היום.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן