התפרצות הקורונה עלייה במספר החולים קשה, יותר מ-1,000 חולים ביממה

מומחי משרד הבריאות הזהירו ובסוף השבוע האחרון זה קרה, מספר החולים ממשיך לזנק וחצה את רף האלף ליממה, גם במספר החולים קשה ניכרת עלייה. הקבינט נערך להגבלות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/21 20:54 ח באב התשפא

עלייה במספר החולים קשה, יותר מ-1,000 חולים ביממה
בדיקת קורונה בנתב"ג, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הקורונה לא עוצרת ומתפשטת במהירות. משרד הבריאות פרסם כי ביום שישי האחרון מספר החולים שהתגלו בבדיקות קורונה חצה את רף האלף ליום ועמד על לא פחות מ-1,117 נדבקים חדשים, שיעור הבדיקות החיוביות זינק במקביל לתוצאה ועומד על כ-1.58%.

הנתון החריג מגיע אחרי יותר מארבעה חודשים בהם לא נרשמו בישראל למעלה מאלף חולים ביממה. מספר החולים שמאושפזים במצב קשה גם הוא בעלייה מתמדת ועומד כיום על כ-60 חולים שמאושפזים בבתי החולים, מדובר על עלייה של כעשרה חולים מאז חצות, סך הכול מאושפזים בבתי החולים 107 חולי קורונה, מספר החולים בישראל כעת עומד על 6,560.

בממשלה ערכו ביום שישי דיון חירום ובמהלכו החליטו על פיילוט לבדיקות ביתיות.

בישיבה שנערכה אתמול השתתפו בין היתר שרי הבריאות, הביטחון, האוצר, ביטחון פנים, הכלכלה, התחבורה והמדע, וכן המשנה לראש המל"ל, היועמ"ש, פרויקטור הקורונה, פרויקטור נתב"ג ומנכ"ל רשות שדות התעופה.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי: "מצד אחד, החיסונים מועילים כנגד הנגיף, ולכן אנו דואגים לרציפות חיסונים ולמלאי הנדרש, אך החיסונים לבדם אינם מספיקים", והוסיף כי: "יש דעה הולכת ומתרחבת שלפיה יכולת ההגנה של החיסונים הקיימים היא חלשה יותר ממה שקיווינו. אנחנו לא יודעים בדיוק עד איזו רמה החיסון עוזר, אבל בצורה משמעותית פחות. כולנו מקווים לראות האטה, אבל העובדות כרגע הן שאין האטה - לא פה ולא בעולם".

בנוסף החליטו בדיון לבחון את המשך פעילותו של נתב"ג ולעירך לקרת פתיחת שנת הלימודים בצל הנגיף.

ביום שישי האחרון עדכן משרד הבריאות את מדיניות הבידוד של השבים מחו"ל. על פי הודעת משרד הבריאות, המדינות שנכללות ברשימת המדינות בסיכון מרבי ועל כן הטיסה אליהן אסורה עד להודעה חדשה הן ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, רוסיה, בלארוס, אוזבקיסטן. בנוסף, היום התווספו לרשימת המדינות בסיכון מרבי המדינות הבאות: ספרד וקירגיסטן.

רשימת המדינות באזהרת מסע הדורשות בידוד בחזרה לישראל, גם למחוסנים ומחלימים, כוללת את המדינות: איחוד האמירויות, איי סיישל, אקוודור, אתיופיה, בוליביה, גואטמלה, הונדורס, זימבבואה, זמביה, נמיביה, פרגוואי, צ׳ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, תוניסיה. כאמור, מיום שישי הבא, 23.7, יתווספו לרשימת המדינות המחייבות בידוד בחזרה לישראל המדינות הבאות: בריטניה, קפריסין, תורכיה, גיאורגיה, אוגנדה, מיאנמר, פיג׳י, פנמה, קמבודיה, קניה, ליבריה.


(בנט במסיבת עיתונאים על הקורונה)