פייק ניוז הקלטה של בנט מופצת ברשת: "המגפה חזרה ובגדול"

ראש הממשלה הטרי משדר לחץ בוואטסאפ המשפחתי? בהקלטה שפורסמה בחדשות 13 נשמע בנט אומר: "אל תתרשמו מהמספר המועט של החולים קשה והמתים". לשכת בנט לחדשות כיפה: "ההקלטה ישנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/21 14:36 ו באב התשפא

הקלטה של בנט מופצת ברשת: "המגפה חזרה ובגדול"
בנט. , צילום: Alex Kolomoisky/POOL

קבינט הקורונה טרם הורה על הגבלות יוצאות דופן וכרגע המסכות נדרשות רק בחללים הסגורים, אבל ראש הממשלה נשמע בהקלטה ששלח לבני משפחתו אחרת לגמרי. בלשכת בנט טוענים: ההקלטה מלפני שנה.

"המגפה חזרה ובגדול" אומר בנט בהקלטה שחשף אלמוג בוקר. בנט המשיך ואמר: "תפגשו את סבא וסבתא בחוץ, בגינה, באוויר הפתוח. שם סיכוי ההידבקות הוא נמוך יותר. אם בכל זאת אתם נמצאים במקום סגור - פתחו חלונות והדליקו מאוורר. זה יציל את חיי ההורים שלכם אני מבקש".

בהמשך אמר ראש הממשלה: אצל צעירים זה בדרך כלל עובר בסדר, הבעיה היא הבעיה היא כשזה עובר למבוגרים". אל תתרשמו מהמספר המועט, כרגע, של החולים קשה והמתים. אני סומך עליכם שתשמרו על ההורים שלכם". לסיום אמר בנט: "אני אוהב אתכם".

בלשכתו של בנט מסרו לחדשות כיפה על ההקלטה שחשף אלמוג בוקר כי: "מדובר בהקלטה ישנה מלפני שנה, לא ברור למה העבירו אותה שוב עכשיו.

ברקע פרסום ההקלטה קיימת עלייה החדה בכמות החולים והחולים קשה.  משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 765 מאומתים חדשים לקורונה התגלו אתמול. כמו כן, 54 מתוכם במצב קשה. בבתי החולים ישנם כ-16 מונשמים. אחוז המאומתים עומד על 1.38.

במסיבת העיתונאים שכינס אתמול בנט אמר ראש הממשלה כי: "מטרת העל שלנו היא שמירה על בריאות הציבור לצד קיום שגרת חיים וכלכלה. כלומר להילחם בקורונה, עם מינמום של סגרים. בשנה וחצי שחלפו, מתו מקורונה בישראל למעלה מ-6,400 איש והמדינה ישבה בסגר 120 יום. חלק מתלמידי ישראל ישבו בבית משך 200 יום. בממשלה החדשה ננסה דרך אחרת, של יותר שקיפות ופחות סגרים. במקום לומר כל היום מה סוגרים, אנחנו נבדוק איך אפשר להמשיך להפעיל באופן פתוח".