עוד לילה לבן במליאה | נדחה דיון בנושא תשעה באב

לאחר יום של מרתון הצבעות בכנסת, ניסתה האופוזיציה להשאיר את הדיון על תשעה באב במליאה ולא להעביר אותו לוועדת הכנסת. במהלך מזורז של הקואליציה, נדחתה ההצבעה ולא יתקיים המשך דיון בנושא| הצעה לוועדת חקירה בנושא האלימות בחברה הערבית נפלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/21 07:29 ו באב התשפא

עוד לילה לבן במליאה | נדחה דיון בנושא תשעה באב
צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

לפני יומיים הגישה יו"ר סיעת הציונות הדתית, חברת הכנסת אורית סטרוק, ערעור בוועדת הכנסת על החלטת נשיאות הכנסת שלא להעלות את הנושא של ירושלים ותשעה באב על סדר היום של המליאה.  לאחר דיון, ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך קיבלה פה אחד את הערעור ונקבע כי הנושא של תשעה באב וירושלים כן יעלה לדיון במליאה.

הלילה, סביב השעה 01:00 ובמסגרת עוד שעות ארוכות של דיונים במליאה, הייתה אמורה להתקיים הצבעה בנושא "תשעה באב- קשר בל ינתק של עם ישראל לירושלים ולבית המקדש", הצבעה שתעביר את הדיון לאחת מוועדות הכנסת. 

אולם, יוזמת החוק, חברת הכנסת אורית סטרוק מטעם מפלגת הציונות הדתית, ביקשה לקיים את הדיון במליאה ולא להעבירו לוועדה. הקואליציה התנגדה בטענה שלא נערך תיאום מראש. השר עיסוואי פריג', נציג הממשלה במליאה, טען:"מה יצא לך מדיון במליאה? רק לתקוע אצבע לקואליציה"? לטענת האופוזיציה, מדובר היה ברצון לקיים דיון ארוך יותר במליאה, ובכך לתת לכל חברי הכנסת זמן דיבור. 

"ברגעים אלה ממש, 01 אחר חצות, הקואליציה מעירה ח"כים משנתם במלון, כדי למנוע דיון במליאת הכנסת בנושא "קשר בל ינותק של עם ישראל לירושלים ולבית המקדש", צייצה חברת הכנסת סטרוק. 

יו"ר הקואליציה, חברת הכנסת עידית סילמן, הוקפצה למליאה כדי להגיע להסכמות בנושא. "לראות ולא להאמין", נמסר מאת חבר הכנסת איתמר בן גביר, "השעה 01:10 אחרי חצות.  אני רואה כעת את עידית סילמן בגיוס חירום, כדי למנוע דיון על ירושלים במליאת הכנסת. לאיזה עוד חרפה הקואליציה הזאת עוד תגיע. בושה".  13 ח"כים תמכו ו-13 ח"כים התנגדו, לכן, ההצבעה נדחתה ולא יתקיים המשך דיון בנושא.

עוד מאירועי הלילה, במהלך הצבעה על הקמת ועדת חקירה לאלימות ופשיעה בחברה הערבית, הליכוד והחרדים סיכמו עם הרשימה המשותפת שתהיה התייצבות מלאה של האופוזיציה, ומנגהאד המשותפת תתגייס בהרכב מלא להצבעה על חוק הדיינים. אולם אז, חבר הכנסת ישראל אייכלר נעדר. ההצעה לוועדת חקירה נפלה, ‏ועוררה זעם בקרב המשותפת. "עצוב לי מאוד שאנשים בהם ראיתי שותפים למאבקים לא מעטים הם שהפילו הצבעה על ועדה לחקירת האלימות והפשיעה בחברה הערבית", אמר חבר הכנסת עופר כסיף.

המשך ההצבעות היום  צפויות להתחיל בשעה 09:00 בבוקר. באופוזיציה קיבלו הוראה להתייצב ב-07:00 במשכן, פרט למי שגר רחוק. הרשימה המשותפת לא צפויה להשתתף בהצבעות ולהעניק קיזוז ל-6 חסרים בקואליציה ובכך להעניק רוב לקואליציה.
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן