מאמץ של אהבת חינם מחאת כפיים בוועדת הכנסת: מה איחד את חברי הקואליציה והאופוזיציה?

וועדת הכנסת קיבלה את הערעור של יו"ר סיעת הציונות הדתית, ובפה אחד נקבע כי צום תשעה באב יעלה לדיון במליאה מחר. "קשר בל ינתק של עם ישראל לירושלים ולבית המקדש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/21 16:19 ד באב התשפא

מחאת כפיים בוועדת הכנסת: מה איחד את חברי הקואליציה והאופוזיציה?
צילום: צילום מסך

תקופת תשעת הימים שלפני הצום על חורבן הבית מאופיינים בשיח על אהבת חינם ומאמצים לקירוב לבבות. כל זה לא פסח גם על כנסת ישראל, שחבריה החליטו היום להעלות את נושא ירושלים ותשעה באב לסדר היום במליאה ביום רביעי הקרוב. 

היום (ג') הגישה יו"ר סיעת הציונות הדתית, חברת הכנסת אורית סטרוק, ערעור בוועדת הכנסת על החלטת נשיאות הכנסת שלא להעלות את הנושא של ירושלים ותשעה באב על סדר היום של המליאה.  לאחר דיון, ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך קיבלה פה אחד את הערעור ונקבע כי הנושא של תשעה באב וירושלים כן יעלה לדיון במליאה.

חברת הכנסת סטרוק מסרה: "אבותינו שבכל הדורות גאים בנו ברגע הזה. הצבעה פה אחד בוועדת הכנסת בעד דיון במליאת הכנסת מחר בנושא: קשר בל ינתק של עם ישראל לירושלים ולבית המקדש.
תודה לכל הח"כים שנתנו כתף להחלטה המשותפת הזו".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג מטעם כחול לבן, שייצג את נשיאות הכנסת בדיון, אמר שכמחווה של רצון טוב בין הקואליציה לאופוזיציה, ובהתייעצות עם יו"ר הכנסת, הוחלט להוסיף את הנושא לדיון כהצעה דחופה לסדר היום, שתידון במליאת הכנסת.

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד הודיע שכמחווה של רצון טוב, הוא מסיר את טענתו לנושא חדש בחוק יסוד: הממשלה. בנוסף, הוא מסיר חלק מההסתייגויות שהוא הגיש לחוק, לטובת הדיון לציון צום ט' באב.