בעקבות הביקורת החמרה בעונשו של לוחם מג"ב ששיחק בנשק וירה בחברו: רצח באדישות

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי כתב האישום נגד אפיק טויבי יוחמר מהמתה בקלות דעת לרצח באדישות. "בתום בחינה יסודית של חומר החקירה הרלוונטי אימץ פרקליט המדינה את עמדת הגורמים אשר המליצו על תיקון כתב האישום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/07/21 14:46 ד באב התשפא

החמרה בעונשו של לוחם מג"ב ששיחק בנשק וירה בחברו: רצח באדישות
סמ"ש נעים מאדי ז"ל, צילום: דוברות המשטרה

כתב האישום שהוגש נגד לוחם מג"ב אפיק טויבי ששיחק בנשק וירה למוות בחברו, סמ"ר נעים מאדי יוחמר, כך הודיעה היום (ג') המחלקה לחקירות שוטרים, מח"ש. לטויבי תיוחס עבירה של רצח, זאת לאחר הביקורת הרחבה שעלתה בעקבות האישום בהמתה בקלות דעות שהואשם בו תחילה טויבי.

הסיבה לבקשת תיקון כתב האישום הגיעה בעקבות קביעת בג"ץ לפני כחודש, במסגרת דיון בעתירה שהגישו הוריו של השוטר מנוח, כי פרקליט המדינה או גורם בכיר אחר ישקול בשנית את עמדת הפרקליטות באשר לסעיף האישום שיוחס לטויבי לפני כשלושה חודשים.

בחדש מרץ האחרון הוגש כתב אישום נגד טויבי בן ה-20. כתב האישום מייחס לנאשם עשרה אישומים בגין ביצוע עבירות של המתה בקלות דעת של חברו, נעים מאדי ז"ל, וכן עבירות נוספות של שיבוש מהלכי משפט, איומים, מעשה מגונה ועוד. במח"ש מבקשים לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. 

במח"ש כתבו: "בתום בחינה יסודית של חומר החקירה הרלוונטי אימץ פרקליט המדינה את עמדת הגורמים אשר המליצו על הגשת בקשה לתיקון כתב האישום". עוד הם הוסיפו כי חומר הראיות מבסס סיכוי סביר להרשעתו של טויבי בעבירת רצח באדישות, וכי זו העבירה שראוי לייחס לו.

(העדויות נגד טויבי, כאן חדשות)