קרב צ'ילבות בוועדה המסדרת: "דברי אלי יפה"

עידית סילמן עוברת מהגנה להתקפה, והפעם היא זו שבוחרת להשתמש בביטויים קשים נגד חברות כנסת מהאופוזיציה. לאחר שסנטה בח"כ סטרוק ועוררה סערה בוועדה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/21 14:51 ג באב התשפא

קרב צ'ילבות בוועדה המסדרת: "דברי אלי יפה"
ח"כ עידית סילמן, צילום: נעם מושקוביץ דוברות הכנסת

ההחלטה על הרכב הוועדות הקבועות התקיים היום (ב') חודש לאחר השבעת הממשלה, זאת לאחר דחייה מאמש.  יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן רצתה לקיים פגישה מקדימה עם נציגים מהאופוזיציה שיאשרו את הרכבי הוועדות לפני הדיון בכנסת. אך כמו כל הדיונים הקודמים בוועדה המסדרת, גם זו הייתה רוויה במילים קשות והקטנות בין יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן לבין חברי הכנסת מהאופוזיציה.

הפעם היה זה בין סילמן לבין חברות הכנסת אורית סטרוק וגלית דיסטל אטבריאן, השיח הבוטה החל לאחר שסטרוק החלה בביקורת נגד ראש הממשלה וסיעת ימינה. סילמן הטיחה בסטרוק כי היא איננה אומרת דברי אמת, וסטרוק בתגובה דרשה שיינתן לה הזכות להשלים משפט. יו"ר הוועדה לא הייתה מרוצה מהדרישה וקראה לעברה, "דברי יפה אורית". השימוש בביטוי עורר את זעמה של  דיסטל אטבריאן שמיהרה להאשים את סילמן במיזוגניות "היא אישה מבוגרת אל תזלזלי בנשיות שלה", הטיחה בסילמן. 

בוועדות קודמות מי שסבלה הקטנה בשל נשיותה זו סילמן, אז ח"כ מאיר פרוש הגיב בחריפות לסירוב של סילמן לתת לו שוב זכות דיבור ואמר: "את לא ראויה לקרוא לי לסדר". פרוש קרא לסילמן, "תרשמי אותי מיד לרשות דיבור. את מתנהגת כמו ילדה קטנה. את משקרת". מקרה נוסף היה ח"כ מיקי זוהר שאיחר לישיבה, שאל באיזה סעיף עוסקת הוועדה. "אתה שואל אותי איזה סעיף אנחנו אחרי שאתה מאחר?" תקפה סילמן, וזוהר הגיב: "תעני כמו ילדה טובה".