גנץ בנתב"ג: "ירוק וטוב לו, אדום ונעזור לו"

שרי הביטחון והבריאות הגיעו לבקר במאהל הבדיקות המוקם בנתב"ג | הורוביץ אמר כי הפיקוח על הכניסה והיציאה מישראל הוא קריטי: "יאפשר לנו לשמור על שגרת החיים בתוך ישראל. גנץ: "מקומות שיהיו אדומים - נדע לבוא ולסייע ככל שנדרש"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/07/21 12:46 ג באב התשפא

גנץ בנתב"ג: "ירוק וטוב לו, אדום ונעזור לו"
השרים הורוביץ וגנץ, צילום: לע"מ

שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות ניצן הורוביץ, סיירו הבוקר (ב') במאהל הבדיקות המוקם בנתב"ג על ידי משרד הביטחון ובשיתוף משרד הבריאות ומשרד התחבורה. השניים הגיעו למקום כחלק מהמשך המאבק של הממשלה בהתפשטות הזן ההודי בישראל.

"אני מברך על שיתוף הפעולה בין משרד הביטחון, הבריאות והתחבורה", אמר גנץ. "היכולת שלנו להשאיר את שערי המדינה פתוחים ומבוקרים לצד הישמעות של האזרחים להנחיות - תאפשר למדינת ישראל להגן על עצמה מפני המקור המרכזי שבו מוטציות עשויות להיכנס לפתח מדינת ישראל". 

גנץ הוסיף ואמר כי מערכת הביטחון תמשיך לפעול בכדי לסייע בהתמודדות מול מגפת הקורונה. "מפקדת "אלון" תמשיך לפעול ביחד עם יחידת "אלה" בכדי לסייע בקטיעת שרשראות ההדבקה. נמשיך לקדם מדיניות דיפרנציאלית - ירוק וטוב לו, אדום ונעזור לו. מקומות שיהיו אדומים, אנחנו במערכת הביטחון בתיאום עם משרד הבריאות, נדע לבוא ולסייע ככל שנדרש. אבל בואו נשמור על עצמנו ירוקים ועם התנהגות נכונה ושיתוף פעולה אני מאמין שניתן לעשות זאת."

הורוביץ אמר כי במשרד הבריאות הכפילו את מספר עמדות הבדיקה ובכך הובילו לפתרון בעיית העומס. "האוהל הזה שהוקם על ידי משרד הביטחון ושר הביטחון גנץ ייתן מענה לקראת עומס הטיסות הצפוי בחודשים הקרובים. אני שמח על שיתוף הפעולה בין המשרדים והוא ימשך".

"סגרנו גם את הפרצה שאפשרה לטוס למדינות אסורות. קבענו קנסות על מי שיטוס למדינה אדומה והצבנו פקחים בשטח. שיפרנו משמעותית את מערך הבדיקות, והיום כל מי שנבדק מקבל תשובה תוך פחות מיום. קבענו גם בידוד לכל נוסע עד קבלת תשובה. הפיקוח על הכניסות והיציאות מישראל הוא קריטי. זה מה שיאפשר לנו לשמור על שגרת החיים בתוך ישראל. לכן אנחנו שמים על נתב"ג דגש גדול".

בסיום דבריו התייחס השר הורוביץ לחידוש מלאי החיסונים: "הקדמנו את משלוח החיסונים מפייזר, וכבר היום אפשר לחזור להתחסן. אני קורא לכולכם, כל מי שלא מחוסן, מגיל 12 ומעלה - צאו להתחסן. זו אחריות אישית של כל אזרח, וזו אחריות לאומית".

צילום: לע"מ