רע"מ ניצחה הלחץ של רע"מ ניצח: האחריות על פיתוח הבדואים תועבר למשרד הרווחה

לאחר שרע"מ הקטנה איימה לא להצביע עם הממשלה, לבנט לא נותרה ברירה, ופיתוח החברה הבדואית בנגב, יחד עם הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים - יעברו למשרד הרווחה | הודעת הממשלה: "מימוש הסכמים קואליציוניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/21 18:45 ב באב התשפא

הלחץ של רע"מ ניצח: האחריות על פיתוח הבדואים תועבר למשרד הרווחה
בנט ועבאס, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

רע"מ ניצחה את הממשלה. המשבר שלכאורה התנהל היום (א') בין מפלגת רע"מ לממשלת ישראל נפתר לאחר שהממשלה אישרה הערב את העברת הגופים הבאים ממשרד הכלכלה והתעשייה למשרד העבודה והרווחה: האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב והרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב.

בהודעת הממשלה נכתב: "כזכור, מדובר במימוש ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו טרם הקמת הממשלה". אין מדובר בדרישות חדשות של המפלגה הקטנה, אך למעשה, רע"מ הציבה דרישה שמנהלת הבדואים תעבור למשרד הרווחה כבר היום - ולא בעוד שבועיים, כפי שנחתם בהסכם הקואליציוני. 

ח"כ מאזן גנאים אמר הבוקר בראיון כי לא יתן לממשלה לתקוף בעזה ותקף את חוק האזרחות. במקביל, הודיע ואליד טהטא כי רע"מ לא תצביע יחד עם הקואליציה עד להודעה חדשה "אני אפרק את הקואליציה אם הממשלה תתקוף את עזה". לאחר מכן הוסיף: "אין סיפור אהבה בין מנסור עבאס והממשלה החדשה". עוד הוא אמר: "בנט ונתניהו? שניהם גרועים". 

"כדי לשרוד כראש ממשלה עם 6 מנדטים בנט מכר את הנגב"

מפלגת הליכוד מיהרה לפרסם הודעת גינוי להתקפלות של ראש הממשלה: "כדי לשרוד כראש ממשלה עם 6 מנדטים בנט נכנע שוב לדרישת מנסור עבאס ומכר את הנגב לידיו. מעניין מה עוד הוא יסכים שיסחטו ממנו כדי שיוכל להישאר בשלטון. נפיל את ממשלת עבאס-בנט בהקדם".

ח"כ בן גביר מסר בתגובה:"העברת האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב למשרד העבודה והרווחה, היא אות קלון ולמעשה מכירת חיסול למדינת ישראל. לצערי, אין ספק שהשר מאיר כהן יסכים וייעתר לכל בקשה של הבדואים, מדובר במתן פרס לטרור". בן גביר הוסיף: "לא כל הבדואים שונאים את מדינת ישראל, אבל לצערי המדינה מפנקת במיוחד את אלה שמתעבים אותה".