התפרצות הקורונה במשרד הבריאות חוששים מסגר ומשיקים אפליקציה שתאכוף בידוד

במשרד הבריאות מנסים להתרגל למציאות החדשה שנראית כמו גל רביעי ומנסים להילחם במפירי הבידוד עם אפליקציה חדשה. בכירים חוששים כי ישראל בדרך לסגר נוסף

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/21 21:46 כח בתמוז התשפא

במשרד הבריאות חוששים מסגר ומשיקים אפליקציה שתאכוף בידוד
אכיפת הבידודים, צילום: דוברות המשטרה

היום (ה') שוב חצה מספר החולים את רף ה-500 מאומתים חדשים ביום ובמשרד הבריאות מנסים לאכוף את הפרות הבידוד בדרך יצירתית. לצד החדשנות במשרד מביעים ביקורת על הקבינט וטוענים כי ישראל תגיע לסגר ועשרות חולים קשה מדי יום.

אחרי שבעבר נוסה מתווה הצמידים האלקטרונים במשרד שוקלים לחייב את השבים מחול בהתקנת אפליקציה שתוודא כי הם לא מפירים את הבידוד. השבים מחו"ל יתקינו את האפליקציה על הנייד ובכל יום יקבלו מספר פעמים התראה שתחייב אותם לצלם תמונה שתוכיח כי הם נמצאים בבית. אדם שלא יצטלם או ישלח תמונה שתוכיח כי הפר בידוד פרטיו ישלחו לרשויות האכיפה.

ההחלטה על האפליקציה מגיעה בעקבות הבנה כי נקודת התורפה הוא נתב"ג שהכניס את נגיף הדלתא לארץ. לצד ההודעה על האפליקציה קיים ספק במשרד הבריאות אם האפליקציה תקינה משפטית. במשרד שמחים על ההחלטה לחייב בידוד את השבים מחו"ל אך מביעים ביקורת על התנהלות הקבינט.

במשרד הבריאות מתריעים כי בלי שינוי מדיניות של קבינט הקורונה, ישראל תגיע לסגר רביעי. בד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה לכאן חדשות כי לדעתה יש לעשות צעדים לצמצום התחלואה כבר עכשיו. פרייס אמרה כי: "אם מפסיקים להתייחס למדד של מספר המאומתים, ומתייחסים רק למספר החולים במצב קשה  המשמעות היא להתייחס לקורונה כאילו היא שפעת". 

"לחיות עם הקורונה זה אומר לבצע בדיקות בכל מקום שיש בו סיכון לכניסת לא מחוסנים בדיקות מהירות על חשבון המדינה, בדיוק כמו שעושים באנגליה. הוסיפה פרייס בראיון. ואמרה כי: "בלי לצמצם תפוסה ובלי לסגור מקומות, רק לבצע המון בדיקות בהמשך כשירצו לעשות את הצעדים האלה למניעת התחלואה זה כבר יהיה מאוחר מדי ויישאר רק הגרזן של סגר".


בנט בקבינט הקורונה.