כרמל מעודה הורשעה בהתעללות בפעוטות: "קשרה ודחפה פעוטות"

בית המשפט הרשיע את הגננת מראש העין התעללות בפעוטות שהיו בגן אותו ניהלה. בכתב האישום נגד הגננת מראש העין ציינו השופטים 18 מקרים. "הכרעת דין תתייחס לכל אישום ואישום למרות שמדובר במסכת אחת של התעללות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/12/20 17:04 כג בכסלו התשפא

כרמל מעודה הורשעה בהתעללות בפעוטות: "קשרה ודחפה פעוטות"
מעודה נכנסת לאולם הדיון, היום, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע היום (ד') את הגננת כרמל מעודה בהתעללות בפעוטות חסרי ישע. מעודה הואשמה ב-18 מקרים של התעללות ותקיפה כלפי 11 תינוקות ופעוטות, בגן אותו ניהלה. השופט הסביר בתחילת הדיון: "מדובר ב-18 אישומים נפרדים. הכרעת דין תתייחס לכל אישום ואישום למרות שמדובר במסכת אחת של התעללות".

הורי הפעוטות, שהגישו תביעה אזרחית נגד מעודה במטרה להשיג פיצוי של 2.5 מיליון שקלים, הטיחו במעודה עם כניסתה לבית המשפט: "היום את נפרדת מלכאורה. אין לכאורה על הדמעות של הילדים, על הטיפולים שהם עוברים. היום תרוויחי ביושר את מה שעשית".

"הנאשמת הואשמה בסדרת עבירות של קטינות חסרת ישע", הסביר השופט עמי קובו בפתח הדיון, "בכל האישומים ישנם סרטונים, הייתה מחלוקת לגבי העובדות - מה רואים ומה הפרשנות המשפטית. הנאשמת, בעלת גן ילדים, הייתה אמונה על שלומם ורווחתם של התינוקות בגילאי שלושה חודשים עד שלוש שנים והיא ביצעה במהלך התקופה פעם אחר פעם מעשי תקיפה והתעללות. כל אישום מתאר עבירות מיום מסוים. רבים ממעשיה מהווים התעללויות ותקיפת קטינים".

"ניכר כי הפעוטות היו חסרי ישע - היא קשרה את ידי פעוט לפרקי זמן ממושכים. לקחה פעוט בן שנה וחצי, הרימה מחולצתו, הוא צרח מכאבים והשאירה אותו קשור ובוכה על הרצפה. במקרה נוסף היא השליכה פעוט לתוך לול והטיחה אותו בחזקה בכיסא והטיחה ראשו בשולחן ודחפה אותו לאחור".

"הייתה זו פעוטה בגן שהתירה את ידיו של פעוט שהיה קשור 35 דקות וסייעה לו. פעוט אחר קשרה במשך 54 דקות והאכילה בכפיה. במקרה אחר ניגשה אליו (מעודה) עת ישב על כיסא והטילה אותו בחזקה על הרצפה. במשך 10 דקות ישבה על הפעוט, הצמידה ראשו למזרן". השופט המשיך ופירט מקרים נוספים.