ארגוני הנשים עונות לרב יצחק יוסף: "ביקורת מגוחכת"

אחרי שהראשון לציון התבטא נגד קיומן של משגיחות כשרות וטען ל'חוסר צניעות', יו"ר אמונה ליאורה מינקה עונה ומבהירה: "הטיעון הזה לא יכול להישמע בישראל של שנת 2021 - לא ניתן לפגוע בשמן הטוב של משגיחות הכשרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/21 12:15 כח בתמוז התשפא

ארגוני הנשים עונות לרב יצחק יוסף: "ביקורת מגוחכת"
משגיחות הכשרות. אילוסטרציה, צילום: יח"צ

דבריו של הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף נגד השר לשירותי דת החדש מתן כהנא ממשיכים לעורר סערה, לאחר שבנאום בוטה במיוחד הוא תקף את המדיניות שהביא כהנא למשרד. באחד מהנושאים בהם נגע הרב יוסף, הוא התייחס לסוגיית משגיחי הכשרות ולניסיון לשבור את המונופול של הרבנות הראשית.

"אם יעשו הפרטה של הכשרות, אני לא יודע איך אנשים יוכלו לאכול בכל המקומות, הרבנות הראשית תצטרך לתת את הדעת, להתכנס ולהכריז שאי אפשר לסמוך על כל הכשרויות. יש כשרויות למשל, שאני לא אנקוב בשמות, שיש להם יותר מידי כוח להתיר", אמר הראשון לציון ופירט: "הם רוצים שאישה תשגיח בלילה וביום. כל האפשרות שאשה תשגיח זה חשש של פריצות וחוסר צניעות, הם נתפסים בדין של 'עד אחד נאמן באסורים' וספרא עלה, ואפילו באשה זה נאמר, והם מסתמכים על רבי משה פיינשטיין, אבל מה שהרב פיינשטין אמר שזה רק בארעי, ולא בקבע כי זה גורם לחוסר צניעות, וזה לא משנה לאישה צעירה או מבוגרת, ואנחנו הרי יודעים מה קרה שעברו לכשרות אחרת והייתה כשרות לא טובה". 

יו"ר אמונה ליאורה מינקה הגיבה הבוקר להתבטאות של הרב יוסף שיצא נגד משגיחות הכשרות: "הייתי מצפה ממי שעומד בראש הרבנות הראשית לגבות את החלטת הגוף הממלכתי שהוא עומד בראשו. אני מזכירה לרב כי הרבנות הודיעה כבר בשנת 2014 על הסרת המחסום שמנע מנשים לשמש כמשגיחות כשרות. נשים נבחנות מטעם הרבנות הראשית ומשמשות כמשגיחות מזה כעשור. הטיעון של הרב שאישה, מעצם היותה אישה, יש בה משום חשש לפריצות וחוסר צניעות, הוא טיעון שלא יכול להישמע בישראל של שנת 2021. נשים בישראל  מובילות ועובדות בכל תחומי החיים במגזר הציבורי והפרטי".

ליאורה מינקה

ליאורה מינקהצילום: Yossi Zeliger

"אני מציעה לרב לבוא לאכול במקומות בהן יש משגיחות כשרות ולראות עד כמה מגוחכת הביקורת שלו", אמרה מינקה והוסיפה כי, "בישראל ישנן היום עשרות משגיחות כשרות בעקבות בג"ץ שהגישה תנועת אמונה בנושא, ואנו מצפות מרב, הנושא בתפקיד ציבורי, לעודד את שילובן של נשים כמשגיחות כשרות במועצות הדתיות. נזכיר כי הקורס החמישי של אמונה להכשרת משגיחות כשרות יפתח בעז"ה מיד לאחר החגים לטובת תושבות הדרום בקרית גת . אנחנו מחזקות את שר הדתות מתן כהנא על צעדיו החשובים, לא ניתן לפגוע בשמן הטוב של משגיחות הכשרות".