אחרי 40 שנה: הרב אבינר פורש מראשות ישיבת עטרת ירושלים

הרב בן ה-78 פורש מראשות "עטרת ירושלים" אותה הקים ב-1981 והופך לשמש כנשיא הישיבה. המחליפים: שני ר"מים מתוך הישיבה שיכהנו יחד בתפקיד. ראש הישיבה היוצא מבהיר: "לא יווצר שום זמן פנוי - הוא מיד יתמלא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/21 09:07 כח בתמוז התשפא

אחרי 40 שנה: הרב אבינר פורש מראשות ישיבת עטרת ירושלים
הרב אבינר, עוזב את הישיבה, צילום: באדיבות המצלם

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת ירושלים ומייסדה פורש מראשות הישיבה, כך הודיע הרב הבוקר (ה'). הרב אבינר הוסיף וסיפר כי מי שיחליף אותו יהיו שני ר"מים מתוך הישיבה שיכהנו יחדיו בתפקיד בזמן שהוא יעבור לכהן כנשיא הישיבה ויסייע בכל שיתבקש.

בראיון שערך הרב אבינר עם עוזרו הרב מרדכי ציון, הוא סיפר כי לא מדובר בעזיבה פתאומית: "כבר זמן רב אני מחפש מחליף. ב"ה עתה מצאנו. שני ר"מים של ישיבתנו שגם למדו בישיבה וגם לימדו בה שנים רבות, תלמידי חכמים אמיתיים, וכמובן בעלי מידות טובות ויראת שמים. התלמידים מכירים אותם, מעריכים אותם ואוהבים אותם", כשהוא מספר על מחליפיו הרב אבישי צרויה והרב אביב צוברי. 

"אמשיך להגיע לישיבה", הבהיר הרב ראש הישיבה הפורש בן ה-78, "אלא שכבר לא אהיה ראש ישיבה. החליטו שאהיה 'נשיא' בישיבה, שאיני יודע כל כך מה הפירוש. אמשיך לתת שיעורים, לפסוק הלכות פרטיות – לא של הישיבה – לכל פונה. וכן להשיב על שאלות רוחניות. וכמובן אעזור לראשי הישיבה במה שיבקשו ממני".

"מה הרב יעשה בזמן הפנוי שיווצר?", נשאל הרב אבינר, והדגיש כי, "לא יווצר שום זמן פנוי. הוא מיד יתמלא. יש אין סוף דברים, ללמוד וללמד. הכל טוב. אבל תמיד אפשר יותר טוב. הם (ראשי הישיבה החדשים) יבנו קומה נוספת על יסוד מה שאני הדל בניתי. משב רוח חדש. תלמידי חכמים, אין להם מנוחה, אלא תמיד ילכו מחיל אל חיל".