פעילי שמאל עיכבו את שיירת הנשיא | צפו:

למרות שנבחר ברוב עצום, כניסתו של הנשיא הרצוג לבית הנשיא מלווה במחאה, החלטתו של הרצוג למנות את נאור יחיא ליועץ גררה ביקורת בשמאל והיום בארגון קריים מניסטר אף עתרו לבג"ץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/21 17:40 כז בתמוז התשפא

פעילי שמאל עיכבו את שיירת הנשיא | צפו:
ההפגנה. ארכיון, צילום: ללא קרדיט

יום מרגש בירושלים, למדינת ישראל יש היום (ד') נשיא חדש. בוז'י הרצוג נשבע בכנסת ומחליף באופן רשמי את ריבלין שמסיים שבע שנות כהונה. אבל לא כולם שמחים בנשיא החדש, בדרך אל הטקס המרגש בכנסת מפגיני שמאל עכבו את שיירת הנשיא במחאה על מינוי איש ימין לסגל הנשיא.

בסרטון נראים פעילי שמאל נצמדים לרכב השרד של הנשיא ומפריעים לו להתקדם, המשטרה ביקשה מהמפגינים לזוז והם הגיבו בקללות. על הסרטון כתבו המפגינים: "הרצוג, גם בדרך להשבעה על כביש 1 לא ניתן לך דקה של מנוחה. גם אם המאבטחים יבקשו "שחרר אותנו".

מפגינים נגד מינוי יחיא לדובר הנשיא הרצוג הגיעו גם לטקס ההשבעה שם הורחקו על ידי השוטרים. פעיל השמאל אלדד יניב כתב כי: "בוז׳י לא לקח לשנייה אחריות והתייצב מול הציבור שלו. רק עסק בספינים ושטיקים וניכלולים נגדו. ולכן במקום להכנס לבית הנשיא כמנצח הוא יכנס היום כשנוי מאד במחלוקת, כשהציבור שתמך בו ושמח על בחירתו צועק נגדו בכל הכח. וזה רק ילך ויחריף".

ההפגנות מגיעות ההחלטה למנות דובר שעבד עם בנימין נתניהו. עם החלטת הרצוג למנות את יחיא  פרסם ארגון קריים מניסטר הודעה וכתב כי: "בימים בהם ישראל משוועת לריפוי ולתיקון השסעים בעם, מבית מדרשו של נתניהו, אסור למנות את מי שלקח חלק פעיל במערך התבערה וההסתה שגרם לכך.

הרצוג מכניס לבית הנשיא את הביביזם מהדלת הקדמית ויורק בפרצופם של מעל למחצית מהציבור הישראלי שקץ בשחיתות, בפילוג ובהסתה. מינויו של יחיא הוא מינוי נגוע שמזהם את הממלכתיות שהבית אמור לייצג ומעורר חשד כבד לעסקה אפלה בין הנשיא הנבחר ובין הנאשם. כבוד הנשיא הנבחר, עוד לא מאוחר להתעשת ולחזור בך מהמינוי". בארגון קריים מניסטר לקחו את המאבק צעד אחד קדימה והיום עתרו לבג"ץ נגד המינוי.

יחיא בן ה-32 שירת ביחידת דובר צה"ל והגיע בצבא עד לתפקיד ראש מדור טלוויזיה והפקות, אחרי שחרורו שימש יחיא כדוברו של יואב גלנט ובשנתיים האחרונות שישמש כיועץ קרוב של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.