מות אהוביה סנדק | עמר בר-לב במכתב להורים

השר לביטחון פנים פנה במכתב להוריו של הנער שנהרג במהלך מרדף משטרתי: "אני סמוך ובטוח שחוקרי המשטרה יפעלו בכול הכלים העומדים לרשותם בכדי לרדת לשורש העניין". פרקליט המדינה צפוי להחליט האם לסגור את התיק נגד השוטרים המעורבים בתקרית

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/21 17:06 כו בתמוז התשפא

מות אהוביה סנדק | עמר בר-לב במכתב להורים
המנצח הגדול, עמר בר לב , צילום: Hadas Parush/Flash90

השר לביטחון פנים עמר בר-לב, מספר שתיים במפלגת העבודה, פנה במכתב להוריו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, אשר נהרג במהלך מרדף משטרתי בחודש דצמבר בשנה שעברה. במכתב, כתב השר כי הוא "משתתף בצערם הכבד על מותו של בנם, האירוע הטרגי נמצא כרגע בחקירת מח"ש וימ"ר תל אביב. אני סמוך ובטוח שחוקרי המשטרה יפעלו בכול הכלים העומדים לרשותם בכדי לרדת לשורש העניין ויפעלו על פי החוק לאחר סיכום הממצאים והראיות".

צילום: ללא

עוד כתב בר לב להורים, כי הנחה את מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי להיפגש עמם, זאת לפני ההחלטה האם להעמיד לדין את חבריו של סנדק או לסגור את התיק נגד השוטרים המעורבים. התיק נמצא אצל פרקליט המדינה, ולפני חודשיים קבע נציב תלונות הציבור כי מח"ש פעלה כנדרש בחקירת מותו של הנער. 

נזכיר כי אהוביה סנדק נהרג בעת מרדף משטרתי בבנימין לפני שמונה חודשים. הנערים שהיו עמו ברכב חשודים ביידוי אבנים לעבר רכבים פלשתיניים, שוטרים ברכב אזרחי התחילו במרדף אחר הרכב של הנערים עד להתנגשות בין השניים. הרכב התהפך ומותו של סנדק נקבע במקום. לאחר מכן פרצו הפגנות רבות והמוחים קראו להעמיד לדין את השוטרים המעורבים בתקרית, המשטרה עצרה ששה חשודים בהפרת סדר והם מועברים לחקירה במשטרה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן