בכמה נמכר הרולקס של רבין?

שעון הרולקס של ראש הממשלה המנוח הוצע למכירה פומבית ע"י המשפחה, ונרכש על ידי איש ישראלי נרגש, שאמר: "חברי מפלגת השמאל הקיצוני ורבים מחברי כנסת ישראל איבדו כל כבוד לכיסאות ולאחריות שהם מחזיקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/21 15:04 כו בתמוז התשפא

בכמה נמכר הרולקס של רבין?
יצחק רבין ז"ל, צילום: shutterstock

יובל רבין, בנו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, הציע למכירה פומבית בבית המכירות תירוש את שעון הרולקס היוקרתי שאביו קנה בשנת 1972. הקונה לא איחר לבוא ואיש עסקים שמתגורר בארצות הברית שילם בעבורו לא פחות מ-95 אלף דולר. 

שעון רבין רולקס

שעון שעון הרולקס המקורי של רבין ז"ל                                                                                     צילום: בית המכירות תירוש

המחיר ההתחלתי של השעון היה 50 אלף דולר וזכה להערכת שווי שנעה בין 60 ל-80 אלף דולר. השעון נרכש כבר בשנת 1972 בזמן שרבין היה שגריר ישראל בארצות הברית, השעון הוצע למכירה עם האבזם והאריזה המקוריים. בפרסום הצעת המכירה כתב רבין כי: "אני מצהיר באמצעות מכתב זה ששעון רולקס סאבמריינר מדגם 1680 מס' סידורי 3090779 הינו שעון שנרכש על ידי הוריי לאה ויצחק רבין ז"ל בקיץ 1972, בחנות תכשיטים בוושינגטון די. סי. השעון היה בשימוש מר יצחק רבין במשך מספר שנים ובהמשך היה בשימושי האישי עד מרץ 2014".

הרוכש הישראלי  הסביר אמר בהתרגשות על הקניה כי: "עברו 50 שנה מאז שרבין רכש את שעון הרולקס הזה, כאשר היה שגריר ישראל בוושינגטון בשנת 1972. רבין שמר את השעון על היד שנים רבות והמשיך לענוד אותו גם כאשר מונה לראש ממשלה בין 74' ל-77', וכשר הביטחון בשנות ה-80 כאשר פרצה האינתיפאדה הראשון וב-1992 כראש ממשלה, וב-94' כשחתם על הסכם השלום עם ירדן והסכמי אוסלו – עד שהזמן עצר מלכת ב-1995 כשנרצח על ידי יגאל עמיר".

הצעת המכירה הרשמית

הצעת המכירה הרשמיתצילום: בית המכירות תירוש

הרוכש הוסיף על רבין בהערצה כי: "אני לא יכול לחשוב על מנהיג ישראלי יותר משפיע מאז הקמת המדינה. הלוואי והדור הצעיר בישראל היה רואה כיצד מנהיגות אמיתית נראית בתקופתו של רבין. שנים חלפו והשלום נראה רחוק מאי פעם. תומכי השלום מתוארים כחלשים, כיוון שחברי מפלגת השמאל הקיצוני ורבים מחברי כנסת ישראל איבדו כל כבוד לכיסאות ולאחריות שהם מחזיקים".

לסיום הוסיף הרוכש כי: "היום אני רוכש את הרולקס האהוב של רבין כסמל לכמה זמן שעבר מאז שנתנו סיכוי לשלום בתוכנו ועם שכנינו. כמשקיע הייטק בכל כך הרבה חברות המכונות גם 'חד-קרן', אני יודע כמה קשה לחולל שינויים אך גם יודע עד כמה שינוי הוא בלתי נמנע". בציפייה לעתיד אמר איש העסקים כי: "אני מצפה ליום שבו בכל שנייה שהשעון הזה מתקתק שינוי אמיתי יתרחש בדרך שבהם אנו הישראלים מתייחסים זה לזה, ללא קשר לדעותינו הפוליטיות, מורשתנו ורקענו ובאופן שבו אנו הישראלים מתייחסים לשכנינו. יום אחד, אולי בעוד עשור או אולי מוקדם יותר, אני מקווה שיהיה לי הכבוד להוביל או לתמוך בשינוי המסיבי שעומד לקרות בישראל, כזה שרבין היה יכול להשיג אם הזמן לא היה נלקח ממנו בצורה כה טרגית. כזה שמגיע לכולנו. עד הזמן הנכון – אני אספור את השניות, בזהירות".