ההמלצות המסתמנות של משרד הבריאות: חובת בידוד להורים שילדם נכנס לבידוד

לשרי קבינט הקורונה יוגשו לקראת הדיון מחר מספר המלצות להגבלות חדשות, עקב המשך התפשטות הדן ההודי של נגיף הקורונה בישראל. בין ההמלצות: חובת הבידוד תורחב לחוזרים ממדינות נוספות ובדיקות מהירות בכניסה לאירועים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/07/21 22:55 כה בתמוז התשפא

ההמלצות המסתמנות של משרד הבריאות: חובת בידוד להורים שילדם נכנס לבידוד
צילום: Hadas Parush/Flash90

בכירי משרד הבריאות צפויים להציג מחר (ג') שורת המלצות לשרי קבינט הקורונה, בהן הגבלות חדשות בשל העליה החדה בתחלואת הקורונה, בעקבות המשך התפשטות הזן ההודי במדינת ישראל. ההגבלות אותן ידרוש שר הבריאות ניצן הורוביץ, תכנסנה לתוקפן כשמספר המאומתים היומי יגיע ל-1,000. 

  • בדיקת קורונה לכל השבים מחו"ל - ארבעה ימים לאחר שובם מכל היעדים
  • הרחבת הבידוד לכל מי שיחזור ממדינות עם אזהרת מסע חמורה לתחלוא בקורונה ולא רק המדינות המוגדרות כיום כאדומות
  • הגברת אכיפת הבידודים והגדלת מספר הפקחים והשוטרים שיעסקו באכיפה
  • בדיקות קורונה בכניסה לבתי אבות ומוסדות גריאטריים
  • בדיקות קורונה מהירות בכניסה לאירועים עם ילדים.

מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הערב עולה, כי מאז חצות ועד לשעה 22:15 אומתו 369 נדבקים בנגיף הקורונה. מדובר בנתון הגבוה ביותר בשלושת החודשים האחרונים. בחמשת הימים הראשונים של החודש הנוכחי אומתו 1,522 נדבקים בקורונה, ממוצע של יותר מ-300 ביום. בבתי החולים מאושפזים 70 חולי קורונה, מתוכם 35 במצב קשה, 17 קריטיים ועוד 16 מונשמים. מספר המתים לא עלה ועומד על 6,429. 

כפי שפרסמנו הערב, מניתוח אפידמיולוגי של שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות עולה, כי החל מה-6 ביוני, ישנה ירידה במועילות החיסון במניעת הדבקה ל-64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%. הירידה נצפתה בו-זמנית עם התפשטות ווריאנט דלתא בישראל. עם זאת, מועילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%".

במשרד הבריאות מבהירים הערב כי נכון לערב זה אין כל המלצה או החלטה בשלב זה לחסן במנה שלישית את הציבור בישראל. יצוין כי אין למתן מנה שלישית פרוטוקול רפואי או אישור של הרשויות הרגלוטוריות. משרד הבריאות מקדם מתן מנת חיסון נוספת לאנשים עם ירידה במערכת החיסון (מדוכאי חיסון), בהם הייתה תגובה נמוכה לפרוטוקול החיסון הרגיל.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן