קריצה לחרדים | הרבנים תומכים בסמוטריץ': "נמלך בעצת חכמים בכל עת"

מכתב תמיכה חדש בחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', החתום על ידי 6 רבנים בכירים בציונות הדתית, קורא לציבור להמשיך ולחזק את מעשיו: "פעולותיו הציבוריות נעשות ברוב תבונה ושיקול דעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/21 17:32 כה בתמוז התשפא

קריצה לחרדים | הרבנים תומכים בסמוטריץ': "נמלך בעצת חכמים בכל עת"
הרב דרוקמן וח"כ סמוטריץ', צילום: דוברות הציונות הדתית

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', נהנה מאז הפיצול מסיעת ימינה, מתמיכה מלאה של רבני הציונות הדתית. היום (ב') זוכה סמוטריץ' למכתב תמיכה שנחתם בידי שישה רבנים מובילים בציונות הדתית, בראשם זקן רבני המגזר, הרב חיים דרוקמן. נציין כי חלק מהרבנים היה פעיל ביותר נגד הקמת ממשלת בנט-לפיד.

"הננו לחזק בזה את ידי ידידנו היקר, שליח הציבור המסור, ח"כ ר' בצלאל סמוטריץ' הי"ו", פתחו הרבנים את מכתבם. "בפעילותו הברוכה והמסורה, הנבונה והשקולה, להרמת קרן ישראל , לשמירת קודשי ותורת ישראל ולחיזוק המשך אחיזתנו בנחלת ארצנו הקדושה. אנו מברכים אותו על נאמנותו וישרותו להדרכתה של תורה, ולציבור בוחריו הגדול שנתן ונותן בו את אמונו". 

"פעולותיו הציבוריות נעשות ברוב תבונה ושיקול דעת, בראייה מיוחדת המשלבת היטב בין חזון לבין פעילות מעשית בתוך כל המציאות העכשווית. ראייה מורכבת שדורשת הבנה עמוקה בתהליכים מעשיים ופוליטיים, בהם ידיו רב לו , ובהשקפה יהודית אמונית מבוססת ואיתנה, שמנחה אותו בכל פעילותו". 

צילום: ללא

הרבנים כתבו מספר פעמים, כי סמוטריץ' נמלך בהם לרוב בהחלטות העקרוניות להן הוא נדרש. "השלכותיהן נבחנות ביסודיות רבה ומתוך התייעצות תדירית והקשבה פנימית לדבר זקני העדה וחשובי תלמידי החכמים שליט"א נאמני דרך תורת ארץ ישראל, נמלך הוא בעצת זקנים וחכמים בכל צעד מהותי ובכל עת".

"גם אנו החתומים מטה, יכולים להעיד על כך שקשה למצוא איש ציבור כמותו שפעולתו אמונה ותורה מתוך ציפית הישועה, שמתייעץ עמנו ועם רבנים נוספים, באופן יסודי ועמוק ובתדירות גבוהה בדרך מלאת ענווה והקשבה".

לסיום ביקשו הרבנים לחזק את יו"ר הציונות בהמשך פעילותו. "אנו סמוכים ובטוחים שיעשה זאת בדרך של עוז וענוה, אחריות ונאמנות, יושר ואמת, אהבה ואמונה. אנו קוראים לו ולצוותו להמשיך במלאכת הקודש הנצרכת כל כך לתקומתה של האומה בארצנו בעת מסובכת כזו, 'ואל יבוש מפני המלעיגים עליו'. יראה ה' את מסירותם הגדולה וישלח רוב ברכה והצלחה בכל מעשי ידיהם".


(מסע הישיבות של הציונות הדתית, ארכיון)