בנט שוחח עם מנכ"ל פייזר: השניים דנו בעסקאות עתידיות להבאת חיסונים

ראש הממשלה שוחח בימים האחרונים מספר פעמים עם מנכ"ל חברת התרופות האמריקנית אלברט בורלא. השניים דנו באסטרטגיות להתמודדות עם הנגיף, בדגש על וריאנטים עתידיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/21 18:51 כד בתמוז התשפא

בנט שוחח עם מנכ"ל פייזר: השניים דנו בעסקאות עתידיות להבאת חיסונים
צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח בימים האחרונים מספר פעמים עם מנכ"ל חברת התרופות האמריקנית פייזר, אלברט בורלא. בשיחות בין השניים הודה ראש הממשלה למנכ"ל היהודי-יווני על שיתוף הפעולה ההדוק בהבאת החיסונים למדינת ישראל.

כמו כן, השניים דנו באסטרטגיות להתמודדות עם הנגיף, תוך שימת דגש על וריאנטים קיימים ועתידיים, וכן על האפשרויות לאספקת חיסונים נוספים לישראל תוצרת פייזר. 

בשיחתם הזכירו הבכירים את האפשרויות לקיום עסקאות להחלפת חיסונים בין ישראל למדינות שונות, זאת בעקבות מלאי החיסונים הישראלי שהולך ואוזל. המגעים מתנהלים בהובלת משרד הבריאות, משרד החוץ והמטה לביטחון לאומי. 

כפי שדווח בהרחבה בעבר, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו פנה למנכ"ל פייזר פעמים רבות בניסיון לשכנע אותו לתת את החיסונים לישראל, "כמובן ששוחחתי עם כמה ראשי מדינות, ביניהם גם עם נתניהו, והוא שכנע אותי שישראל היא מקום עם תנאים נכונים לניסוי. התרשמתי מהאובססיה של ראש הממשלה שלכם - הוא התקשר אליי 30 פעמים", אמר בורלא. 

בנט ובורלא מתכננים לשמור על קשר טלפוני רציף ופועלים יחד כדי לקדם את הבאת החיסונים הנוספים. חיסונים שיתכן שנזדקק להם לאור ההערכות על חיסון שלישי נגד הנגיף כבר בחורף הקרוב. 

בינתיים, בערים רבות יותר מחצי מהנדבקים הם ילדים במערכת החינוך. בכפר סבא, למשל, 153 מתוך 167 החולים הפעילים הם תלמידים (91.6%), ברמלה 45 תלמידים נדבקים מתוך 55 החולים בעיר (81%), בנתניה 52 מ-76 (68%), במודיעין-מכבים-רעות 47 מ-84 (56%), בראשון לציון 38 מ-69 (55%), בהרצליה 70 מ-132 (53%), בתל אביב 146 מ-294 (49%) ובפתח תקווה 64 תלמידים מ-129 חולים פעילים בעיר (49%).