הראשון לציון: "עדיף לגור בחו"ל ולא בערים חילוניות בארץ"

הראשון לציון הרב יצחק יוסף שוב מעורר סערה. במהלך שיעור שמסר לצד הרב הראשי של תוניס אמר הרב הראשי כי עדיף גור בחו"ל מאשר בהרצליה. ארגון נאמני תורה ועבודה: "לא יעלה על הדעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/21 17:25 כד בתמוז התשפא

הראשון לציון: "עדיף לגור בחו"ל ולא בערים חילוניות בארץ"
הרב יצחק יוסף, צילום: שלומי כהן

הרב הראשי לישראל עורר סערה בעקבות שיעור שמסר. בסוף השבוע האחרון יצא הראשון לציון בהתבטאות חריגה וביפר כי הורה לאנשים בתנאים מסוימים שלא לעלות לארץ. בארגון תורה ועבודה מיהרו לתקוף את הרב הראשי על ההתבטאות.

בשיעור שמסר הרב יצחק יוסף כשלצידו רבה הראשי של תוניס, אמר הראשון לציון כי לא תמיד נכון לעלות לארץ. הרה הראשי אמר כי: "שאלו אותי אם לעלות לארץ ישראל, אמרתי להם 'תלוי איפה יגורו, אם יגורו בישיבה חרדית או על יד 'כיסא רחמים', אז שיעלו. אבל אם יגורו בהרצליה וכל מיני מקומות של חילונים - יבואו כאן וחס ושלום יתקלקלו, שיישארו שם".

בארגון נאמני תורה ועבודה מיהרו לתקוף את ההתבטאות. בהודעה מטעם הארגון נכתב כי: "לא יעלה על הדעת שהרב הראשי לישראל, אשר משרתו מתוקצבת על ידי המדינה, יתבטא באופן הסותר את מגילת העצמאות ואת חזונה של מדינת ישראל לקיבוץ גלויות. הרב דוחה אנשים המבקשים לעלות לארץ, באופן הסותר את הרעיון הציוני."

בארגון הוסיפו ואמרו כי: "הדבר מעורר שוב שאלה באשר לתפקידו של הרב הראשי לישראל ובעיקר באשר לזהות המאיישים את התפקיד בשנים האחרונות. הגיע הזמן למנות רב ציוני קשוב, מכיל ומאיר פנים, המחובר לכל חלקי העם וקשוב לצרכיו ולא לצרכי מגזר מסוים".

כזכור, גם בתחילת החודש שעבר עוררו דבריו של הרב סערה. הרב הראשי לישראל תוקף את הבחירה ללמוד בישיבות תיכוניות ולהשלים תעודת בגרות. בשיחה שנתן בבית מדרש של הציבור החרדי הרב יוסף הורה להורים שתוהים לאן לשלוח את בנם, אם לישיבה תיכונית או לישיבה קטנה, ישיבה בה רק לומדים תורה, התשובה היא ברורה ועדיף שלא לשלוח לישיבה תיכונית.