מרוויחים זמן: ועדת חוקה אישרה את דחיית התקציב

הממשלה נערכת למכשול הגדול ביותר, אישור תקציב המדינה. בכדי להתמודד עם האתגר אישרה היום ועדת חוקה בראשות ח"כ גלעד קריב הצעת חוק שתיתן הארכה למוקש הפוליטי. קריב: "נעבוד יחד, קואליציה ואופוזיציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/21 17:03 כד בתמוז התשפא

מרוויחים זמן:  ועדת חוקה אישרה את דחיית התקציב
גלעד קריב, יו"ר ועדת חוקה, צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

שלושה שבועות לאחר הקמתה והממשלה החדשה מדלגת בין משבר למשנהו. אחרי שהושגה פשרה עם תושבי אביתר ולקראת חוק איחוד משפחות שיעלה מחר לכנסת וצפוי שלא לעבור, ועדת החוקה נערכת למכשול העיקרי שמפיל ממשלות, תקציב המדינה. בוועדת החוקה אישרו היום את נוסח החוק שידחה את העברת התקציב.

ועדת החוקה ממשיכה היום (א') בדיון הכנה לקריאות שנייה ושלישית של הצעת חוק יסוד: הכנסת  לפי הצעת החוק, בעקבות הנסיבות בהן היו בחירות לכנסת, התפזרות הכנסת או הבעת אמון בממשלה חדשה, תוארך התקופה לאישור חוק התקציב לשלושה חודשים מתחילת שנת התקציב או עד תום 135 ימים ממועד כינון הממשלה.

יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב הודיע כי הושג סיכום לפיו יוארך פרק הזמן המוצע מ-50 ימים ל-60 ימים, לא על חשבון הימים של הממשלה, מה שיוסיף בפועל 10 ימים לפרק הזמן המקסימלי להעברת התקציב.

קריב אמר בתגובה כי: "אני שמח שהגענו לסיכום ברור על הארכת הזמן שעומד לרשות הכנסת לבחון ולבקר את הצ"ח ההסדרים שמגישה הממשלה לכנסת. הוועדה שמובלת על ידי הקואליציה תקדם הצעות חוק ממשלתיות, אך נעבוד יחד קואליציה ואופוזיציה לבצר את הפיקוח הפרלמנטרי, לרבות על חוק התקציב וההסדרים". קריב הוסיף כי: "יחד נשקוד על ביצור כוחה ומעמדה של הכנסת כגוף המחוקק וכרשות המפקחת על הממשלה" 

בהמשך הערב צפויה הוועדה להצביע לקריאות שנייה ושלישית על החוק הנורבגי, הארכת המועד לאישור התקציב והאפשרות של ארבעה ח"כים להתפצל מסיעתם, החוק שזכה לביקורת רבה מכיוון שהוא מופנה באופן ישיר לכיוונם של חברי הכנסת מהליכוד.

במטה למען ארץ ישראל תקפו את החלטת ועדת החוקה בטענה כי היא עוברת על החוק. במכתב ששלחו במטה אל יו"ר הכנסת, יו"ר  ועדת חוקה, והיועץ המשפטי לממשלה כתבו חברי המטה כי: "מאחר ולא הושג רוב של 80 ח"כים להצעה לתיקון 51 לחוק יסוד הכנסת בקריאה ראשונה, אין לוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת סמכות לדון בהכנתו לקריאה שניה ושלישית, בטרם הוא יאושר כדין בקריאה הראשונה".


ח"כ אייכלר תוקף את ח"כ גלעד קריב

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן