אופוזיציה חזקה? כ"ץ תוקף את נתניהו: "יכולתי להרכיב ממשלה"

לקראת שבוע פוליטי קריטי עם ההצבעה על חוק איחוד משפחות, ח"כ ישראל כ"ץ שכנראה מתגעגע לתפקידו כשר תוקף את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו וטוען כי בניגוד לנתניהו הוא היה יכול להקים ממשלת ימין. "נתניהו החליט ללכת לאופוזיציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/21 21:24 כג בתמוז התשפא

אופוזיציה חזקה? כ"ץ תוקף את נתניהו: "יכולתי להרכיב ממשלה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שלושה שבועות באופוזיציה ובליכוד כבר מתחילים המתחים. ח"כ ישראל כ"ץ שכבר שכח איך נראית לשכת ח"כ פשוט הגיע הערב (ש') לראיון בחדשות 12 והאשים את נתניהו בירידת הליכוד מהשלטון. כ"ץ הצהיר כי הוא היה מצליח והקים ממשלה וחשף כי ביום שנתניהו ילך הוא יתמודד על ראשות הליכוד.

בראיון שהעניק הערב ח"כ ישראל כ"ץ לרינה מצליח התייחס כ"ץ לנסיבות שהביאו את הליכוד לאופוזיציה אחרי 12 שנה בשלטון. כ"ץ אמר כי: "הצעתי אז לנתניהו בזמנו, אם הוא מציע לכל ראש מפלגה קטנה להיות ראשון ברוטציה אז שייתן לליכוד לבחור ואני האמנתי שאני אבחר", אמר כ"ץ, והוסיף: "אני יודע בוודאות שהייתי מצליח להרכיב ממשלה, אפילו דיי רחבה. אחרי שנה, אחרי שתהיה ממשלת חירום, הוא גם יכול היה לחזור. אני חושב שאני צדקתי בדבר ההוא וחבל אולי שזה לא קרה. אבל נתניהו החליט שהוא ימשיך להיות ראש האופוזיציה ואנחנו מכבדים את זה".

שר האוצר לשעבר הסביר מדוע הצעתו הייתה הנכונה ביותר, כ"ץ סיפר כי: "נתניהו הביא 30 מנדטים לליכוד, גם קודם לכן היו 36 מנדטים, יש כאן תמיכה ציבורית רחבה. אלא שברגעים מסוימים צריך לעשות ניתוח ריאלי. אני חשבתי שכל ההצעות למפלגות הקטנות לא יניבו ממשלה, אז לכן אמרתי לו שעדיף לתת למישהו מהליכוד - זה גם יותר נכון וגם עם סיכוי יותר גבוה".

כ"ץ הוסיף ותקף את הממשלה שהקים בנט עם גוש השינוי: "אנחנו כרגע נערכים להחליף את הממשלה בכנסת הקיימת, לא בבחירות. זה יקרה כתוצאה מזה שהם יגיעו למבוי סתום. לצערי אין לראש הממשלה בנט אין את מוטת השליטה שצריך ראש הממשלה בכלכלה, בביטחון, בחינוך ובבריאות כדי לנווט". כץ הוסיף ואמר כי: "ברגע שזה יקרוס הם כולם ירצו לבוא לליכוד ושהליכוד יוביל כדי למנוע בחירות".

ישראל כ"ץ

יצליח להחליף את נתניהו?צילום: פלאש 90, הדס פרוש

על רקע תכניתו של נתניהו לערוך פריימריז בליכוד כ"ץ הסביר כי הוא מתנגד למהלך וחשף את תוכניותיו לעתיד. כ"ץ אמר כי: "הסיבה שאני לא תומך בפריימריז כרגע כי לא צריך. 'נתניהו נבחר ל-4 וחצי שנים. כ"ץ סיפר כי אמר לנתניהו: "אתה ראש הליכוד והאופוזיציה, בכל הצעת אי אמון ראש הממשלה האלטרנטיבי זה אתה ואף אחד לא יכול לערער על כך'". בהמשך ציין כ"ץ כי הוא מתכוון להתמודד לראשות הליכוד "אחרי שנתניהו יחליט שהוא לא רוצה להמשיך".


כ"ץ מברך את נתניהו בימים יפים יותר.