אופוזיציה בתוך הקואליציה: כל חברי סיעת מרצ יצביעו נגד חוק האזרחות

סיעת מרצ החליטה להתנגד לחוק איחוד משפחות ולאור החלטתה, הקואליציה נמצאת במצב לא טוב לקראת ההצבעה על החוק ביום שני, רגע לפני שיפוג תוקפו | ממרצ נמסר: "חוק שמפלה אוכלוסייה על בסיס גזעי, שבא לעולם בחטא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/07/21 14:21 כא בתמוז התשפא

אופוזיציה בתוך הקואליציה: כל חברי סיעת מרצ יצביעו נגד חוק האזרחות
חברי מרצ יתנגדו לחוק איחוד משפחות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסדקים בקואליציה מתרחבים היום (ה') עם החלטתה של סיעת מרצ להתנגד בהצבעה על חוק איחוד משפחות. "זה חוק שמפלה אוכלוסיה על בסיס גזעי, שבא לעולם בחטא. מרצ עתרה נגד החוק לבג"צ בעבר ותצביע נגד במידה ויובא להצבעה", נכתב בהודעה הרשמית של המפלגה. 

אם יו"ר הקואליציה עידית סילמן קיוותה שחברי מרצ יתמכו בחוק האזרחות, או לכל הפחות ימנעו בהצבעה, הרי שהיום היא נמצאת בבעיה קשה לאור התנגדות חברי מפלגת השמאל לחוק. 

אתמול נפגשה שרת הפנים איילת שקד, עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס, על מנת להגיע לפתרון לפני פקיעת החוק בשבוע הבא, אך השניים לא הגיעו להבנות והפגישה הסתיימה ללא הסכמה. גם בשיחת טלפון שנערכה אמש בין השניים לא הושגה התקדמות. 

מנגד, חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה, מאיים על יציבות האופוזיציה בראשות בנימין נתניהו. העיתונאי זאב קם דיווח הבוקר כי גפני מאיים בפירוק גוש הימין, אם חוק איחוד משפחות יעבור בהצבעה במליאת הכנסת בעזרת חברים מהליכוד. 

גפני איים בשיחה סגורה כי אם החוק השנוי במחלוקת בימים אלה יעבור בסיוע של מי מחברי הליכוד, הדבר יוביל לפירוק גוש הימין. באותה שיחה בכנסת הוא אמר: "סיכמנו שמפילים את חוק האזרחות של הקואליציה וזה מה שיהיה. אחרת אני לא איתם יותר בגוש".