לא בגלל הימין הקיצוני: המשטרה הצמידה אבטחה ליוסי דגן

המשטרה החליטה להגדיר את ראש מועצת שומרון כמאוים בדרגת הסיכון הגבוהה ביותר, זאת בשל מידע שהתקבל על פעילי טרור פלשתינים המתכוונים לפגוע בו, ככל הנראה בשל חידוש ההתיישבות באביתר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/07/21 12:50 כא בתמוז התשפא

לא בגלל הימין הקיצוני: המשטרה הצמידה אבטחה ליוסי דגן
יוסי דגן , צילום: שאול חיון

משטרת ישראל החליטה היום (ה') לאחר הערכת מצב, להגדיר את ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, כמאוים בדרגת הסיכון הגבוהה ביותר, דרגה 6, זאת בשל מידע שהתקבל על פעילי טרור פלשתינים המתכוונים לפגוע בו כפי הנראה בשל חידוש ההתיישבות באביתר. ממועצת שומרון נמסר כי בניגוד לפרסום באחד מכלי התקשורת, רמת האיום 6 נקבעה בשל חשש מגורמי טרור ולא בשל איומים של פעילי ימין קיצוני.

המתיישבים יורדים מאביתר | נחתם המתווה הסופי: "כלל האזרחים יעזבו את המקום"

בסביבתו של דגן טוענים כי הערכת המסוכנות של המשטרה התחזקה לאחר מתווה הפשרה שנחתם הלילה, המורה על השארת נוכחות צבאית באביתר, על השארת המבנים במקום וחזרה עתידית לכאורה של משפחות ובהמשך התיישבות מלאה. 

לדגן הוצמדו על ידי המשטרה מאבטחים, ובנוסף, יאבטחו את ביתו 24 שעות ביממה וכן יתקיימו סיורי משטרה ופעילות מודיעינית וביטחונית נוספת סביבו.  "אני לא חושש - אני מסתובב בכל מקום בארץ ישראל, ואמשיך להסתובב ולבנות אותה בכל כוחי. אני לא שונה מכל אזרח אחר במדינה, מכל תושבת ותושב יקרים בשומרון, משימת חיי היא לבנות את השומרון. זו לא פעם ראשונה שאני מאוים עי גורמי פח"ע, אני חזק". 

"אני סומך בצורה מלאה על המשטרה על השב"כ על צהל, על כל מערכת הביטחון. האיומים של טרוריסטים של הרשות הפלשתינית משום שאנחנו בונים את היישוב אביתר רק מחזקים ומעצימים את השליחות שלי. בניית השומרון היא משימת חיי ואמשיך בה". 

על הפרסום כי האבטחה הוצמדה לו בשל איומי גורמי ימין קיצוני, אמר: "אני לא מרגיש מאוים בשום אופן על ידי אחי היהודים או פעילי ימין בכל צורה שהיא. אני מרגיש בטוח לחלוטין; ואוהב כל יהודי בין אם הוא מסכים איתי ובין אם לא אנו עומדים יחד מול הטרור של הרשות הפלשתינית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן