בנט: "כל יום שעובר מראה לי שזו הממשלה הרצויה"

בטקס האזכרה הממלכתי לחוזה המדינה התייחס ראש הממשלה ליכולתה של ישראל להגן על עצמה מפני איומים חיצוניים, "נפעל בתקיפות, ביצירתיות וברציפות מול איומים מתהווים". בהמשך דיבר על הרכבה המפתיע של ממשלת השינוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/21 19:08 כ בתמוז התשפא

בנט: "כל יום שעובר מראה לי שזו הממשלה הרצויה"
בנט בטקס האזכרה הממלכתי להרצל, צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

טקס האזכרה הממלכתי לבנימין זאב הרצל התקיים הערב (ד') בהר הרצל בירושלים. אל הטקס הגיע גם ראש הממשלה נפתלי בנט, שהתייחס למספר נושאים בנאום שנשא. הראשון שבהם היה היכולת של מדינת ישראל להגן על עצמה מפני איומים חיצוניים. "מדינת ישראל תמיד תגן על עצמה בעצמה, מפני כל איום חיצוני. ישראל לא תכבול את ידיה מלהבטיח את ביטחוננו. אנחנו נפעל בתקיפות, ביצירתיות וברציפות, מול איומים מתהווים, מרחוק ומקרוב".

"בנוסף, קיים איום פנימי שחווינו כולנו בשנים האחרונות. בתום סדרה של מערכות בחירות בלתי נגמרת שהביאו את הקיטוב הפנימי לשיאו הקמנו ממשלה לא מובנת מאליה, פסיפס יפהפה".

"הממשלה קמה מתוך אילוץ פוליטי", הוא הודה, "אבל כל יום שעובר מראה לי שזו הייתה הממשלה הרצויה. ממשלה עם מחלוקות ודיונים, אבל אנחנו לומדים תוך כדי תנועה איך לנהל את חילוקי הדעות ברוגע. יותר חשוב מזה, איך מצליחים להבין על מה אנחנו כן מסכימים. רוב הדברים שמקרינים על חיינו מוסכמים על כולנו ולכן אנחנו יכולים להתקדם במהירות ובהרמוניה. מחלוקות זה לא דבר רגע גם בתוך הקואליציה. מחלוקת לשם שמיים היא נשמת אפה של המסורת היהודית, אפילו חלקת הקבר של הרצל מתבססת על פולמוסים לכל אורך הדרך אבל מסכימים על היעד, מדינה יהודית בארץ ישראל". 

ממפלגת הליכוד, אשר בימים אלו חבריה מתרגלים לספסלי האופוזיציה, נמסר בתגובה: "כדאי שבנט יתעדכן על ההתחייבות שמסר ראש הממשלה בפועל יאיר לפיד למזכיר המדינה האמריקני בלינקן, לפיה ישראל מחוייבת ל״אין הפתעות״ מול ארה״ב - מדיניות שמשמעותה כבילת ידיה של ישראל מול ניסיונות איראן להתחמש בפצצות גרעין נגדנו".