לשכת ראש הממשלה: מתקיימים מגעים לפגישה בין ביידן לבנט

פחות מחודשיים לאחר שנכנס לתפקידו כראש ממשלת ישראל נפתלי בנט צפוי לרשום הישג משמעותי ולהיפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. אחרי דיווחים על גישושים מצד לשכת בנט, אושרו הדיווחים כי מתקיים ניסיון לקבוע פגישה בקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/21 19:35 יח בתמוז התשפא

לשכת ראש הממשלה: מתקיימים מגעים לפגישה בין ביידן לבנט
הנשיא ביידן. יסכים להיפגש עם בנט?, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

ממשלת בנט-לפיד הושבעה לפני פחות מחודש אבל בכל הקשור למדיניות החוץ היא פועלת בכל הכוח. אחרי שלל הפגישות שקיים שר החוץ יאיר לפיד וביניהם עם מזכיר המדיני האמריקני אנטוני בלינקן מתפרסם היום כי לשכתו של בנט מנסה ליזום מפגש מיוחד בין ראש הממשלה בנט לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

על פי הדיווח בוואלה לשכת ראש הממשלה ולשכת הנשיא ביידן מקיימות בימים אלו מגעים לקביעת פגישה ראשונה בין השניים. כך נמסר מפי גורמים ישראלים ואמריקאים בכירים. בלשכתו של בנט אישרו את קיום המגעים. את המגעים מצד ישראל מובילה היועצת המדינית של בנט שמרית מאיר. הפגישה, אם תתקיים, צפויה להתרחש החל מה-18 ביולי אז חוזר הקונגרס האמריקאי מהפגרה. גם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן מעורב במגעים.

בין ביידן לבנט כבר התקיימה שיחת טלפון כאשר ביידן התקשר לבנט שעתיים בלבד לאחר שנכנס לתפקידו כנשיא. כזכור, נתניהו וביידן לא נפגשו בתקופת כהונתו של ביידן כנשיא. הפגישה היא חלק מביקורו של ריבלין בארצות הברית לקראת סיום כהונתו כנשיא. נושא הגרעין האיראני צפוי להיות חלק מהנושאים עליהם ידונו השניים בפגישה. 

הגרעין האיראני דובר גם בפגישתם של לפיד ומזכיר המדינה, אנתוני בלינקן ברומא. מזכיר המדינה טען בפגישה כי: "אין מערכת יחסים חשובה יותר לישראל מאשר עם ארה"ב. אין ידידה נאמנה לארה"ב יותר מישראל. בשנים האחרונות נעשו טעויות, מעמדה הבי-פרטיזני של ישראל נפגע, אנחנו נתקן את זה ביחד. אני מצפה לעבוד איתך על הרחבת מעגל השלום באזורנו. זו הדרך הטובה ביותר להביא יציבות ושגשוג למזרח התיכון. לישראל יש השגות לא מעטות על הסכם הגרעין המתהווה בימים אלה בוינה, אבל אנחנו חושבים שהמקום לדון בהשגות האלה הוא בשיח מקצועי ישיר.במאבק על חופש, דמוקרטיה וחתירה מתמדת לשלום, מזכיר המדינה בלינקן הוא חבר גדול, ושותף גדול. כמוני, הוא גדל בביתו של ניצול שואה, שאמר תמיד שחובתו של העולם הוא לשמור על בטחונה ושלומה של מדינת ישראל".


ריבלין מברך את ביידן.