נורא: לאחר שבוע של מאבק על חייו - נקבע מותו של הראל בן ה-6

הראל חיים מדלעי בן ה-6 טבע בשבוע שעבר בבריכה העירונית בבת ים. למעלה משבוע נאבקו הרופאים על חייו בבית החולים וולפסון, אך הלילה נאלצו לקבוע את מותו | מתחילת 2021 טבעו למוות 8 ילדים| הוריו של הילד ביקשו בשבוע שעבר: "הורים - אל תגידו לי זה לא יקרה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/06/21 16:15 כ בתמוז התשפא

נורא: לאחר שבוע של מאבק על חייו - נקבע מותו של הראל בן ה-6
צילום: shutterstock

הראל חיים מדלעי בן ה-6 שטבע בשבוע שעבר בבריכה העירונית בבת ים, הלך הלילה (בין שלישי לרביעי) לעולמו בבית החולים וולפסון, לאחר מאמצים מרובים של הרופאים שנאבקו על חייו במשך למעלה משבוע.

אמו, שירה, כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "בצער רב ובכאב גדול אנו מודיעים על פטירת הילד הראל מדלעי ז"ל. הלווייתו תתקיים היום בשעה 18:00 בבית העלמין פרדס החיים בכפר סבא. יושבים שבעה בבית המשפחה ביישוב. על זמני התפילות תצא הודעה בהמשך. בשורות טובות".

ביום שלישי בשבוע שעבר, בשעה 18:31 התקבל במוקד מד"א, הדיווח הראשוני על האירוע הנורא. חובשים ופרמדיקים ששהו במקום החלו לטפל בילד והוא פונה לבית החולים וולפסון לקבלת המשך טיפול רפואי בזמן שהחובשים מבצעים בו פעולות החייאה. שוטרי מרחב איילון הגיעו למקום ובחנו את נסיבות האירוע, לרבות מועדי פתיחת הבריכה הציבורית ושירותי ההצלה במקום, וכן השגחת הגורמים האחראיים.

חובשי רפואת חירום במד"א, יוסף ששון ומעוז ויברמן, סיפרו: "הובילו אותנו אל ילד ששכב מחוסר הכרה על שפת הבריכה והמציל מבצע בו פעולות החייאה בהדרכת מוקד 101. המשכנו בפעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות והעלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ. פינינו אותו לבית החולים כשמצבו קריטי".

החשד המרכזי אותו בוחנת משטרת ישראל, הוא כי הבריכה לא הייתה אמורה להיות פתוחה, וכי היא נפתחה כטובה חברית עבור ידיד המשפחה. הראל בן ה-6 ביקר את חברו בן אותה משפחה ששהה בבריכה. נכון להיום לא ברור אם שהה מציל במקום בעת האירוע. שלושה חשודים עוכבו לחקירה באזהרה במשטרה, בהם בעלי תפקידים בבריכת השחייה.

הדיווח אודות החשד פורסם בחדשות 12, ובשיחה עם חברת החדשות, סיפרו הוריו של הילד, שירה ולירון, כי הם עדיין לא יודעים מהי חומרת הפגיעה של בנם. "אנחנו יודעים שרק התחלנו את העונה של הבריכות והים. הורים - אל תגידו לי זה לא יקרה, אל תורידו את העיניים לשנייה. כרגע הכי חשוב לנו שהראל יתאושש, ייצא מזה, ייפקח את העיניים". 

מתחילת שנת 2021 טבעו למוות 8 ילדים

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת שנת 2021 טבעו למוות 8 ילדים. מאז שנת 2016 טבעו למוות 107 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים מעדכנת כי "חופשת הקיץ רק מתחילה וכבר אנחנו רואים עלייה משמעותית בטביעות ילדים בשבועיים האחרונים".

סילבינגר מסבירה: "טביעה מתרחשת במהירות ובדממה, בדיוק ברגע בו אנחנו לא שמים לב. זה עניין של 4-6 דקות עד שמתרחש נזק מוחי בלתי הפיך ועד מוות. בזמן הזה הילד לא יכול לבכות או לקרוא לעזרה כי הפה והאף שלו מכוסים במים. חשוב להבין שסביבת המים יכולה להיות מאוד מסוכנת לילדים ולכן חובה לקבוע בכל זמן הבילוי ליד מים מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה, בקשר עין וללא כל הסחת דעת. באחריות כולנו למנוע את הטביעה הבאה".