לא כמו בבלפור: המשטרה מגבילה את ההפגנות ליד בית משפחת בנט

לאחר שדיירי הרחובות הסמוכים לביתו הפרטי של ראש הממשלה ברעננה פנו לשר לביטחון פנים בבקשה לבטל את ההפגנות באזור, משטרת ישראל פרסמה הגבלות לקיום ההפגנות, והן מסתבר - הרבה יותר מחמירות מההפגנות נגד נתניהו בבלפור

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/21 11:58 יח בתמוז התשפא

לא כמו בבלפור: המשטרה מגבילה את ההפגנות ליד בית משפחת בנט
צילום: יוסי זליגר

ברקע הפגנות פעילי הימין ליד ביתו הפרטי של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה והתלונות של תושבי השכונה, משטרת ישראל הוציאה הנחיות שמגבילות את אותן הפגנות. מפקד מחוז מרכז, ניצב משה ברקת, פרסם מסמך המפרט את התנאים בהם ניתן למפגינים למחות בשכונת המגורים, מהן עולה כי ההנחיות להפגנות בבלפור הן מחמירות בהרבה. 

לפי ההנחיות, חל איסור לקיים מחאה ברחובות הסמוכים לביתו של בנט, והן תערכנה רק ברחוב ציפרמן, או מערבה לצומת הרחובות ציפרמן ונחשון. כמות המפגינים תשפיע על המיקום, כך למשל, הפגנות של 200 איש ומעלה יורחקו מעבר לטווח שנקבע ואילו מחאה שקטה של עד חמישה אנשים תתאפשר במקום קרוב יותר, בצומת הרחובות צ'יפמן ומאפו. 

גם הקמת הרעש המשטרה מגבילה, כפי שעולה מהמסמך: "חל איסור על גרימת רעש חזק או בלתי סביר בכל שעה ובכל דרך שהיא. הקמת רעש באמצעות צופרי אוויר תופים, כלי הקשה והקשה על חפצים באמצעות כל כלי שהוא, מותרת למשך שעתיים בלבד, אך לא יאוחר מהשעה 21:30. ביום שישי הקמת הרעש באמצעות אמצעי הרעשה מותרת למשך שעתיים במצטבר ולא בין השעות 16:00-14:00. החל מהשעה 21:30 ועד סיום המחאה אסור השימוש באמצעי ההרעשה המפורטים, ובכל מקרה אסור להקים רעש חזק או בלתי סביר".

עוד נקבע כי המשטרה תגביל את כמות ההפגנות לעד שלוש בשבוע. שתי מחאות יתאפשרו במהלך אמצע השבוע בימים ג' ו-ה', או בימים אחרים בתיאום מול המשטרה ויסתיימו עד השעה 23:00. בסוף השבוע ניתן לקיים מחאה אחת בלבד, שישי או במוצאי שבת, גם בתיאום מול המשטרה. בליל שבת המלאה תסתיים לא יאוחר משעה לפני כניסת השבת. במוצאי שבת ההפגנה תתחיל חצי שעה לאחר צאת השבת, ותסתיים עד חצות. 

קביעת המשטרה מגיעה לאחר פניות שהגישו שכניו של בנט לשר לביטחון פנים ולגורמים נוספים בדרישה להסדיר את ההפגנות מול הבית הפרטי של ראש הממשלה, זאת כפי שפורסם בחדשות 12. עורך דינם של התושבים, חור אוריאל ניזרי, ציין במכתב: "ההתנהלות סביב ביתו של רה"מ הטרי יצר למרשיי מצב בלתי אפשרי. מקום מגוריהם הפך בין לילה למבצר, זירת קרב, בסיס צבאי, מרכז למחאות ועוד שלל תיאורים".