שריפה בחיפה: בניינים פונו אך הושגה שליטה על האש

צוותי כיבוי הצליחו להשתלט על הלהבות בשכונת נווה שאנן, אשר הובילו לפינוי 5 בנייני מגורים ואיימו להגיע גם לבית אבות סמוך. ארבעה בני אדם נפגעו משאיפת עשן, נזק נגרם למבנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/21 15:44 כ בתמוז התשפא

שריפה בחיפה: בניינים פונו אך הושגה שליטה על האש
השריפה בשכונת נאווה שאנן, חיפה, צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף

שריפה בחיפה בעיצומו של גל החום. חמישה בנייני מגורים ברחוב גדליהו שבשכונת נווה שאנן פונו היום (ד') עקב שריפת חורש גדולה. שמונה צוותים של לוחמי אש פעלו לכיבוי השריפה וביצעו פעולות הגנה למניעת התפשטות האש. מוקדם יותר נמסר כי ישנה היערכות לפינוי בית אבות סמוך בשל החשש מהתפשטות האש, אך בשלב זה הושגה שליטה על השריפה ופינוי הדיירים הופסק. ארבעה בני אדם נפגעו משאיפת עשן.

"הצלחנו לעצור את השריפה והיא לא מאיימת על הבניינים", אמר מפקד מחוז חוף בשירותי הכיבוי, טפסר חזי לוי, "הכוחות פרוסים לכל אורך רחוב גדליהו ומגינים על המבנים, כולל על בית האבות. בסך הכל נפגעו ארבעה מבנים שלא היו בהם אנשים". השריפה פרצה מסיבה לא ברורה במזג אוויר שרבי, ועשן כבד כיסה את האזור. 

מהמשטרה נמסר כי בעקבות פעולות לוחמי האש וכוחות הצלה לכיבוי השריפה בחיפה, נחסם כביש דורי לתנועה.

גל החום ממשיך איתנו ואף יגבר בשבת. מחר יהיה שרבי בהרים ובפנים הארץ, והביל במישור החוף‎. עומסי חום כבדים ברוב אזורי הארץ. עומס החום יהיה בינוני עד כבד בהרים, כבד במישור החוף, בשפלה ובצפון הנגב, כבד עד קיצוני בעמקי הצפון, בבקעת הירדן, ים המלח ובערבה. ירידה קלה במידות החום צפויה רק ביום ראשון.