טרגדיה: שחקן העבר ויקי פרץ הלך לעולמו לאחר ששם קץ לחייו

לאחר שנעשו ניסיונות להציל את חייו אגדת הכדורגל הישראלית שלח יד בנפשו לאחר דיכאונות כבדים ממצבו הכלכלי. פרץ היה משחקניה הבולטים של מכבי תל אביב בשנות ה-70 ושחקן בכיר בנבחרת ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/21 08:42 יט בתמוז התשפא

טרגדיה: שחקן העבר ויקי פרץ הלך לעולמו לאחר ששם קץ לחייו
ויקי פרץ ז"ל, צילום: Gideon Markowicz/Flash90

סוף עצוב לכוכב עבר נבחרת ישראל, ויקי פרץ, שהלך הבוקר (ג') לעולמו לאחר ששם קץ לחייו עקב קשיים כלכליים. אמש,  נמצא בדירתו לאחר ניסיון ההתאבדות, זוגתו מיהרה לצלצל לכוחות הרפואה ואלו החלו מיד בניסיונות החייאה והעברתו לטיפול בבית חולים. לאחר שעות רבות של ניסיונות שכשלו להצילו בזמן שהוא מונשם ומורדם, הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

נכנס למשבר כלכלי חמור במיוחד בשנת הקורונה, ונותר ללא הכנסה ועם חובות גדולים. המצב הקשה הכניס את השחקן לדיכאון עמוק עד שהביאו לעשות את המעשה הנורא. מקורבים מדווחים כי שחקן העבר מיעט לצאת מביתו, והיה ניכר כי הוא במצב נפשי קשה עקב המצוקה הכלכלית. פרץ החל את קריירת הכדורגל שלו כבר בהיותו ילד בן 9 כששיחק בקבוצת הילדים של מכבי רמת עמידר. בשנת 1972 השתתף באליפות אסיה לנוער (עד גיל 19), שנערכה בבנגקוק, הוביל את ישראל לזכייה בטורניר וסיים ככובש המצטיין עם 12 שערים.

בשנת 1973, הצטרף פרץ למכבי תל אביב. פרץ הנהיג את התקפת הקבוצה וזכה עימה בדאבל בשנת 1977 ובאליפות נוספת בשנת 1979, בעונת הדאבל סיים כמלך השערים, עם 17 כיבושים. משחקו הראשון של פרץ בנבחרת ישראל נערך ב-13 בנובמבר 1973 באצטדיון בלומפילד, נגד נבחרת ארצות הברית. כבר במשחק זה כבש את שערו הראשון לזכות הנבחרת בדקה התשיעית. זמן מה לאחר שפרש החל בקריירת אימון, בין השאר אימן פרץ את נבחרת הנערים של ישראל. בנו הוא עומר פרץ גם שחקן בכדורל הישראלי בכלל וכמו אביו שיחק במכבי תל אביב. 

אורן חסון, יו״ר ההתאחדות לכדורגל הספיד: "ויקי פרץ, אחד הסמלים הגדולים בכדורגל שלנו, שחקן מחונן, מאמן ואדם נדיר, איננו אתנו עוד. ויקי היה דמות מופת שדורות רבים של אוהדים, שחקנים ואוהבי המשחק העריצו וציינו כמודל לחיקוי. ויקי תמיד התגייס לטובת מיזמים שונים שהובילה ההתאחדות, ראה גאווה עצומה בזכות ללבוש את מדי הייצוג כשחקן וכמאמן והחיוך הנצחי שלו יחסר לכולנו. זהו יום עצוב מאוד ותזכורת לכולנו כי לעתים רב הנסתר על הגלוי. יהי זכרו ברוך".