מיאמי: מניין ההרוגים עלה ל-11 מתוכם שני יהודים

האסון הנורא במיאמי רחוק מלהסתיים. חמישה ימים לאחר שקרס הבניין במפתיע וקרס עשרות בחיים ועדיין 150 נעדרים בזירה. מספר ההרוגים ממשיך לעלות ומשלחת פיקוד העורף פועלת במקום. הרב הראשי שלח מכתב חיזוק לקהילה היהודית

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/21 21:24 יח בתמוז התשפא

מיאמי: מניין ההרוגים עלה ל-11 מתוכם שני יהודים
קריסת הבניין., צילום: צילום מסך

אסון קריסת הבניין עוד לא מאחורינו. הקהילה היהודית עוקבת בדריכות אחרי התקדמותם האיטית של צוותי ההצלה שפועלים בזהירות ובאיטיות בין ההריסות. גם היום (ב') חמישה ימים לאחר האסון הנורא עדיין ישנם כ-150 נעדרים בזירת האסון ורשימת ההרוגים הולכת ומתארכת. היום קיבלו בקהילה היהודית בשורה קשה ראשונה.

בין 11 ההרוגים נמצאים בני הזוג אריה בן ה-79 ורעייתו רות בת ה-74  ממשפחת אוליוקוביץ' שמצאו את מותם בין ההריסות של הבניין. בני הזוג שהיו מקורבים לקהילת חב"ד במיאמי ואף תרמו ספר תורה לקהילה לפני מספר שנים. בין 150 ההרוגים שטרם נמצאו ישנם יהודים רבים. רשימה חלקים של היהודים הנעדרים פורסמה על ידי משפחות הנעדרים בבקשה למסור מידע במידה ומתקבל ולהתפלל עבורם. 

משלחת פיקוד העורף נמצאת במקום והגיע לסייע מישראל, בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך והיא כוללת את נציג משרד החוץ, גיא גלעדי, לשעבר סגן הקונסול הכללי במיאמי, וכעשרה אנשי מילואים מפיקוד העורף בעלי ניסיון בתחומי ההנדסה והאוכלוסייה. גם שר התפוצות נחמן שי נמצא במקום. אחד מאנשי החילוץ במקום אמר כי הוא לא מתייאש לגבי סיכויי ההישרדות של הנעדרים בעקבות מקרים בהם נמצאו אנשים חיים תחת הריסות גם ימים רבים לאחר קריסת מבנים.

הצוות הישראלי פועל בכפוף למנהלי הזירה האמריקאים שמנהלים את האירוע באיטיות מחשש לקריסות נוספות. במהלך היום נמצאו סימנים להרוגים נוספים והם הועברו לבדיקת זיהוי, קיים קושי בזיהוי הנפגעים בעקבות שריפות שפרצו במקום.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שלח היום מכתב חיזוק בעקבות האסון בסרפסייד מיאמי שבארצות הברית.

המכתב שנשלח לקהילה היהודית

המכתב שנשלח לקהילה היהודיתצילום: הרב לאו

במכתבו אל בני הקהילה כתב הרב הראשי כי: "יחד עם כל בית ישראל הצטערתי לשמוע על האסון הכבד שפקד אתכם, קריסת הבנין הגדול במיאמי על תושביו, ביניהם רבים מאחינו, לגבי חלק מהם גורלם לא ידוע עדיין ואנו מתפללים לנס. עוברת עלינו תקופה קשה שמעטות כמותה ידועות לנו. אנו נמצאים בימים של "מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה" מידי יום אנו שומעים על אסונות נוראים שפוקדים אותנו. אני חש את כאבכם ואת המצוקה בה אתם נמצאים בימים אלו. בנוסף, הדברים הנוראים מחייבים אותנו למחשבה נוספת על החיים ועל משמעותם".
 

 

רשימה חלקית של הנעדרים היהודים:

משה בן טובה

משה בן שושנה

אריה לייב בן איטה

אילן בן קלמן

לייב בן שושנה

חיים בן שרה

מלכה בת שרה רחל

ישראל צבי יוסף בן טויבה

איטה בת מרים

צבי דניאל בן יהודית

שרה בת עידה

ננסי בת סופיה

פרנקי בן ננסי

ג'אי בן ננסי

דבורה בת חיה

יהודה אריה בן פייגה רבקה

רות בת שרה

ניקול בת אנדרה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן