קריסת הבניין במיאמי | מספר הנעדרים עלה ל-99 רבים מהם יהודים

בניין רב קומות קרס חלקית בפלורידה, ארצות הברית. קריסת הבניין שנמצא בשכונה יהודית הביא עד כה למותם של שלושה בני אדם. לאחר שעות של פינוי וחיפושים 37 בני אדם חולצו, אך עדיין קיימים נעדרים רבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/21 07:20 טו בתמוז התשפא

קריסת הבניין במיאמי | מספר הנעדרים עלה ל-99 רבים מהם יהודים
קריסת בניין אילוסטרציה, צילום: shutterstock

אירוע קשה בשכונה יהודית בארה"ב. הלילה שעון ארצות הברית כוחות הצלה רבים הוזנקו לשכונת  סופרסייד במחוז מיאמי-דייד שבפלורידה, לאחר שבניין רב קומות קרס בזמן שדיירים רבים נמצאים בביתם. באירוע הקשה כ-35 פצועים ושלושה הרוגים, בין הנעדרים יהודים רבים. הבוקר (ו') ברשת CNN מדווחים כי אחרי שעות של פינוי וחיפושים עדיין ישנם נעדרים רבים, אך עד כה הצליחו לחלץ 37 בני אדם.

עשרות צוותי הצלה מיוחדים הוזנקו לטיפול בלכודים שחלקם עדיין קבורים תחת ההריסות, צוותי החילוץ שומעים קולות מתחת להריסות הבניין. טרם ברור מה גרם לקריסה של הבניין שקרס חלקית. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן: "הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום צפויה לסייע בקריסת הבניין במיאמי".

אחד מעדי הראייה שהיה במקום ובכלל הגיע לעיר החוף בכדי לנפוש עם משפחתו סיפר כי: "זה הרגיש כמו טורנדו או רעידת אדמה. זה היה הדבר הכי משוגע ששמעתי בחיים שלי". עיתונאי הוקפץ לדווח בשידור חי מזירת האירוע סיפר כי: "קשה לי לתעד את זה".

ראש עיריית סופרסייד, צ'ארלס בורקט, עדכן כי עד כה ישנו הרוג אחד במקום ולמעלה מ-10 פצועים שמטופלים על ידי כוחות הרפואה. "זה קטסטרופה", אמר ראש העיר בורקט והוסיף: "בארה"ב בניינים לא נופלים סתם ככה".

על פי ההערכות בבניין שקרס ישנן בין 10 ל-12 קומות, והוא נבנה ב-1981 ומכיל כ-100 יחידות דיור. 

כוחות ההצלה בעיר מיאמי מיהרו לפתוח מרכז חירום עבור הנפגעים ומשפחותיהם. בהודעה שפרסמו נכתב כי: "מרכז איחוד משפחות הוקם עבור כל מי שמחפש קרובי משפחה נעדרים בשדרת קולינס 9302. אם יש לך בני משפחה שאינם בטוחים, אנא התקשר."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן