הותר לפרסום: פוענח הלינץ' במור ג'אנשווילי

בפעילות משותפת של המשטרה והשב"כ נעצרו החשודים בביצוע הלינץ' בעכו. מור ג'אנשווילי נרגם באבנים, נשלף מרכבו והותקף קשות. משטרת ישראל "תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת למנוע ולמצות את הדין עם המעורבים בפרעות שאירעו ברחבי הארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/21 10:42 יד בתמוז התשפא

הותר לפרסום: פוענח הלינץ' במור ג'אנשווילי
מעצר אחד החשודים, צילום: דוברות המשטרה

הבוקר( ה') הותר לפרסום כי היחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי פענחו את אירוע הלינץ' במור ג'אנשווילי בעכו אשר התרחש במסגרת האירועים האלימים בעיר במהלך מבצע שומר החומות. 

בפעילות משותפת של גורמי הביטחון נעצרו בשבועות האחרונים שלושה חשודים בהתפרעות אלימה שהביאה לרגימת רכבו של ג'אנשויילי באבנים וסלעים, כתוצאה מכך איבד הנהג שליטה ברכבו, הוכה באלימות ונפצע באורח קשה. 

מהחקירה עולה כי ביום האירוע נסע הצעיר ברכבו מחיפה לעכו, על מנת לבקר את אמו המתגוררת בעיר. עם הגיעו סמוך לכיכר חב"ד במקום, מתפרעים ערבים חסמו את הכביש באמצעות פחי אשפה שהציבו באמצע הדרך. קבוצת המתפרעים ובהם החשודים זיהו את רכבו כשייך ליהודי, בין השאר בשל דגלי ישראל שהתנופפו על הרכב והחלו ליידות אבנים וסלעים לעברו. כתוצאה מכך הנהג איבד את שליטה ופגע בחומה, מה שהביא לעצירת הרכב. הוא הוכה קשות בידי המתפרעים באמצעות אבנים ואלות, תוך שהוא מנסה להימלט לרחוב סמוך והמתפרעים בעקבותיו. בהמשך הופל אל הקרקע והפורעים המשיכו להכות אותו. כתוצאה מכך, נפצע מור ג'אנשווילי באורח קשה ופונה לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי בנהריה. רכבו הוצת בידי המתפרעים ונשרף כליל.

מספר ימים לאחר המעשה נעצרו החשודים, תושבי עכו בשנות ה-20 לחייהם, לחקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית במחוז חוף של משטרת ישראל. מעצרם של החשודים הוארך והבוקר, בתום החקירה ובהתאם לחומר הראיות, יוגשו נגדם על ידי פרקליטות מחוז צפון כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה. כתבי האישום מייחסים להם ביצוע עבירות חמורות וכן בקשה למעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי רואים בחומרה כל אירוע טרור בו מעורבים אזרחים ישראלים וינקטו בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת למנוע ולמצות את הדין עם המעורבים בפרעות שאירעו ברחבי הארץ".

הבוקר הוגש כתב אישום נגד שבעת החשודים ברצח יגאל יהושע בעכו, בגין רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור בצוותא, מעשה טרור של יידוי אבן לעבר כלי תחבורה בצוותא, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני, שיבוש מהלכי משפט בצוותא ושהייה שלא כדין בישראל. הפרקליטות הגישה בקשה לבית המשפט להארכת מעצר הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים.