משבר הקורונה: חובת עטיית המסכות בחללים סגורים צפויה לחזור

ראש הממשלה ושר הבריאות קבעו כי במידה ונחצה את רף 100 חולים חדשים בממוצע שבועי תוחזר חובת המסכות בחללים סגורים. עוד נקבע כי כניסת תיירים מחוסנים לארץ תדחה בחודש, וגובה הקנס על הפרת בידוד נקבע על סך 5,000 ש"ח

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/21 18:16 יג בתמוז התשפא

משבר הקורונה: חובת עטיית המסכות בחללים סגורים צפויה לחזור
צילום: pexels (Anna Shvets)

העלייה בתחלואת הקורונה וההתפרצויות האחרונות ברחבי הארץ עלולים להחזיר את הציבור לשגרת מגיפה. ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ' קיימו היום (ד') ישיבה עם נציגי משרד הבריאות וקבעו את היעד אשר יגרום להחזרת המסכות. בהתאם למה שסוכם, אם הממוצע השבועי יעבור את רף 100 החולים המאומתים, תחודש חובת עטיית המסכות בחללים סגורים. 

כמו כן, הוחלט כי כניסת תיירים מחוסנים לישראל, אשר צפויה הייתה להתאפשר כבר מהראשון ליולי, תדחה בחודש. עקב העלייה בתחלואה, תיירים יורשו להיכנס לארץ רק מהראשון לאוגוסט, זאת בהתאם למצב ולשינויים הצפויים בתקופה הקרובה. 

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול התגלו בישראל 110 חולי קורונה חדשים מתוך 45,175 בדיקות שנערכו. כמו כן ישנם 26 חולים שמצבם מוגדר קשה ו-18 מונשמים. מאז פרוץ המגיפה עומד סך הנפטרים ממחלת נגיף הקורונה על סך 6,428 בישראל. 

מוקדם יותר היום, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, חתם אמש (ג') על תיקון לצו בריאות העם, בו הוקשחו מספר נוהלים במטרה למנוע את המשך ההתפרצות.

קנס - ניתן להטיל קנס בגובה 5,000 שקלים על אחראי על קטין מתחת לגיל 12, אם הקטין מתגורר עמו והפר בידוד.

מסכה - יש לעטות מסכה גם בשדה תעופה בין-לאומי, מעברי גבול, ובמקום שניתן בו טיפול רפואי. כמו כן, מנכל משרד הבריאות יוכל להורות על חובת עטית מסכה במוסד למשך שבועיים כדי למנוע התפרצות של נגיף הקורונה.

בידוד - רופא מחוז, מנכ"ל משרד הבריאות או ראש שירותי בריאות הציבור יוכל להורות למחוסן או מחלים לשהות בבידוד אם מתקיים אחד מהתנאים הבאים:

  • המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה שנדבק בזן מסוכן של הנגיף או חשש למגע הדוק אגב אירוע תחלואה חריג.
  • המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה ונמצא דרך קבע במוסד שבו נמצאת אוכלוסייה לסיכון בתחלואה קשה, אוכלוסייה לא מחוסנת או אוכלוסייה שידוע שהיעילות של החיסון נמוכה בקרבה.
  • המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה במטוס.

בתוך כך, הממשלה אישרה היום את הקמתה והרכבה של ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה. הרכב הוועדה שאושר: ראש הממשלה בנט, שר החוץ לפיד, שר הביטחון גנץ, שר האוצר ליברמן, שר המשפטים סער, שרת הפנים שקד, שר הבט"פ בר-לב, שר הבריאות הורוביץ, שרת החינוך שאשא ביטון, שר השיכון והבינוי אלקין, השר לשירותי דת כהנא ושרת הכלכלה ברביאי. למרות זאת, בכוונתו של בנט לצמצם בחקיקה את הרכב הוועדה בהמשך.

שר הבריאות: "מעל גיל 12 ינתנו קנסות גם לילדים"

שר הבריאות ניצן הורוביץ, השיב היום לשאילתות שהוצגו בפניו במליאת הכנסת, על ידי חברי הכנסת, בנושא הקורונה. "אנחנו נאכוף בידוד. כבר בתוקף יש תקנה שמאפשרת להטיל קנס של 5,000 שקלים על מפירי בידוד". הורוביץ ביקר את הממשלה הקודמת: "העניין הוא שעד עכשיו לא היתה אכיפה מספקת וגם רצו לסיים את ההעסקה של השוטרים הזמניים. אנחנו ביטלנו את זה וההעסקה שלהם תחודש ונגייס אפילו עוד".

עוד אמר השר הורוביץ: "הקנס על הפרת בידוד הוא 5,000 שקלים ולא יהיה בעניין הזה הקלות ואנחנו נחמיר כי זה עניין של בריאות הציבור. מעבר לזה, היות ומדובר בילדים התעוררה בעיה האם אפשר לתת קנסות לילדים וכו'. מעל גיל 12, יינתנו קנסות גם לילדים. המשמעות היא כמובן שההורים יצטרכו לשלם את זה". 

הורוביץ אמר כי יקבע קנס לשוהים במדינות שהוגדרו כמסוכנות: "נקבע איסור לצאת למדיניות המסוכנות אבל אף אחד לא בדק את זה, או לא היה לו סמכות לבדוק את זה ולהטיל עונש. אנחנו נביא עכשיו תקנה חדשה ואנחנו נקבע קנס של אלפי שקלים על מי שייתפס ששהה במדינה מסוכנת וכדי למנוע את היציאה למדינה מסוכנת אתה תצטרך להביא אישור מוועדת חריגים".