שיא של חודשיים: 125 מאומתים חדשים ביממה האחרונה

מנתוני משרד הבריאות עולה כי על אף העלייה במספר החולים והחולים הקשים, התחלואה איננה גבוהה וכי למעלה ממחצית מהנדבקים הם ילדים | שר הבריאות מעדכן: "הקנס על הפרת בידוד יהיה 5,000 שקלים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/21 11:42 יב בתמוז התשפא

שיא של חודשיים: 125 מאומתים חדשים ביממה האחרונה
צילום: Gershon Elinson/Flash90

שיא של חודשיים. משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ג') את נתוני תחלואת הקורונה שממשיכים לטפס. 125 בני אדם אומתו אתמול לנגיף, מתוכם 74 ילדים. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.3% ואתמול בוצעו 49,044 בדיקות. בישראל ישנים 434 חולים פעילים, 25 מהם במצב קשה, 19 קריטי ועוד 18 מונשמים. מאז פרוץ המגפה בישראל מתו מהנגיף 6,428 בני אדם.

מקדם ההדבקה נמצא גם הוא בעלייה ועומד היום על 2.02. בניגוד לעבר, מקדם ההדבקה אינו מעיד בהכרח על התפרצות מחודשת של הנגיף כפי שהיה מכיוון שההתפרצות הנוכחית בעיקרה הגיעה לאחר כניסת הזן ההודי עם הגעתם של ישראלים ששוב מחו"ל. נדגיש כי רוב הנדבקים אינם מחוסנים בשתי מנות של החיסון.

העלייה בתחלואת הקורונה מעסיקה מאוד את מערכת הבריאות. פרופסור חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, אמר הבוקר כי "אנחנו רואים שחלק ניכר מהמבוגרים שנדבקו הם מחוסנים. נגיע למנה שלישית, מניח שזה יקרה איפשהו בתחילת השנה הבאה".

לוי התייחס גם לזן ההודי שהפך לזן הבולט ביותר בעולם. "החיסון פועל נגד הזנים החדשים, כולל נגד הזן ההודי. אנחנו יודעים שהוא כנראה יותר מדבק". הזן ההודי או בשמו הרשמי "דלתא", מעלה חשש בקרב מומחי הבריאות בעולם. על פי הערכות, החיסון של פייזר וגם של חלק מהחברות האחרות עמיד בפניו אך עוצמת ההדבקה שלו עולה משמעותית על זאת של זנים אחרים.

בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ ביקר היום במרכז לבריאות הנפש אברבנאל והצהיר כי "פרצת נתב"ג תיסגר". עוד הוא הוסיף כי "היו תקנות שהממשלה הקודמת קיבלה על נסיעה למדינות מסוכנות, אך לא היה שום מנגנון פיקוח. החלטנו בדיון אצל רה"מ להגדיל את הפיקוח. מי שנוסע צריך לדעת שהוא מסכן את כולנו".

שר הבריאות אמר כי ההדבקה קורית בגלל אנשים שמפירים את הבידוד. "הקנס יהיה 5,000 שקלים. אנשים צריכים לקחת אחריות חברתית".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן