10% בלבד מבני הנוער התחסנו | בנט: "אני קורא להורים - לכו להתחסן"

במשרד הבריאות מודאגים נוכח שיעור ההתחסנות הנמוך בקרב גילי 12-15, רק 2,000 בני נוער מתחסנים ביום | הבעיה: מלאי החיסונים הקיים בישראל עומד על כ-1.5 מיליון חיסונים שתוקפם יפוג בסוף יולי, בשביל להספיק לקבל 2 מנות צריכים המתחסנים לקבל את המנה הראשונה עד ה-9 ביולי

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/06/21 07:47 יג בתמוז התשפא

10% בלבד מבני הנוער התחסנו | בנט: "אני קורא להורים - לכו להתחסן"
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בעקבות העליה בתחלואת הקורונה בקרב ילדים בימים האחרונים, ולנוכח ההתפרצויות בבתי הספר במודיעין, בבנימינה ובמקומות נוספים, כתוצאה מווריאנטים שונים, ביום ראשון האחרון התקיים דיון מיוחד בהשתתפות פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, נציגי קופות חולים והנהלת המשרד, במהלכו הוחלט לאמץ את החלטת המומחים להמליץ על הרחבת החיסון לבני הנוער בגילאים 12-15.

עד כה חוסנו בחיסון זה בארצות הברית יותר מ-4 מיליון בני נוער בגילאים אלו, יותר מ-2.5 מיליון מהם קיבלו גם את המנה השניה של החיסון, ללא תופעות לוואי מיוחדות, זאת בהמשך לעבודה שנעשתה במדינת ישראל שהראתה על תופעות לוואי נדירות ובלתי חמורות, זאת בהמשך לעבודה שנעשתה במדינת ישראל שהראתה על תופעות לוואי נדירות ובלתי חמורות.

מהנתונים עולה כי מספר המתחסנים בקרב גילי 12-15 עומד על 10% בלבד. מלאי החיסונים הקיים בישראל עומד על כמיליון וחצי חיסונים שתוקפם יפוג בסוף יולי. בשביל להספיק לקבל שתי מנות עד סוף יולי, המתחסנים החדשים צריכים להתחסן עד ה-9 ביולי כדי שיוכלו לקבל את המנה שנייה לפני תום התוקף. מי שלא יתחסנו במועדים אלה יידרשו להמתין למשלוח החיסונים הבא שיגיע ככל הנראה רק בעוד שלושה חודשים. רק 2,000 בני נוער מתחסנים ביום, ובכדי לעמוד בתאריכי התפוגה צריכים 20,000 ביום.

הווריאנט ההודי - "דלתא"

הווריאנט שמקורו בהודו, זן המכונה "דלתא" - מתפשט במהרה במדינות העולם ובישראל ונראה כי הוא מידבק מאוד. לפי ניתוחים ראשוניים, ב-60% יותר מהווריאנט הבריטי אותו אנחנו מכירים בארץ. עדויות ראשוניות מעלות שווריאנט זה אף אלים יותר ומצריך יותר אשפוזים, פי 2.5 ביחס לווריאנט הבריטי.

לצד זאת, מסתמן כי מועילות חיסוני פייזר ככלל נשמרת מולו, בפרט במניעת מחלה קשה, אך בעיקר בקרב אלו שחוסנו בשתי מנות שכן בקרב מחוסנים במנה אחת בלבד, מועילות החיסון פוחתת כנראה באופן משמעותי.  באמ"ן אומרים, כי לאור זאת, "יש להמשיך לפעול בנחישות למניעת חדירת וריאנט זה (ואחרים) מחו״ל ולמניעת המשך התפשטותו בארץ. כמו כן מומלץ להאיץ את קצב ההתחסנות בארץ בקרב הזכאים להתחסנות שטרם חוסנו, ובפרט לוודא כי מחוסנים שחוסנו במנה אחת בלבד ישלימו בהקדם את קבלת המנה השנייה".

ראש הממשלה נפתלי בנט, התייחס אתמול בערב לאחר סיור והערכת מצב בנתב"ג, לנתוני ההדבקה, כמו גם לכניסת הווריאנט ההודי דרך נמל התעופה. "בנמל התעופה בן גוריון - כל מי שנכנס, מרגע הכניסה ועד העזיבה, יחבוש מסכה. נקודה. בלי חריגים", אמר בנט והדגיש כי, "100 אחוז מהאנשים שנכנסים למדינת ישראל יעברו בדיקת PCR. אנחנו מודעים וראינו את התורים, לכן לפני יומיים-שלושה נתנו הוראה להגדיל את מספר עמדות הבידוק וזה כבר בוצע".

על חיסוני הילדים אמר ראש הממשלה: "יש המון 'פייק ניוז' אבל אנחנו נוקטים במדע, בעובדות. בארצות הברית, כשתיים עד שתיים וחצי מיליון ילדים כבר התחסנו ולא ראינו מסות של תופעות לוואי. אני יכול להגיד לכם, כאבא לילדים בגיל הזה, אני את ילדיי הולך לחסן. אני קורא להורים - צאו באופן מיידי, תתאמו מול קופת החולים, אתם יודעים כבר את הנוהל, לכו להתחסן כדי שתספיקו בוודאי את החיסון הראשון לפני ה-9 ביולי".