ראש הממשלה בנט: "קוראים לכל הילדים מגיל 12 ומעלה להתחסן בהקדם האפשרי"

ברקע העלייה במקרי הדבקות הקורונה בישראל של זן הדלתא, ראש הממשלה הגיע לנתב"ג ומסר הצהרה לתקשורת בה הבהיר: "הזן מדביק גם אנשים מחוסנים שהתחסנו בחיסון פייזר" | משרד הבריאות יחייב בעטיית מסכות בבתי ספר עם מקרי קורונה, באולם הנכנסים בנתב"ג ובמרפאות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/06/21 19:31 יב בתמוז התשפא

ראש הממשלה בנט: "קוראים לכל הילדים מגיל 12 ומעלה להתחסן בהקדם האפשרי"
בנט, "לא להיבהל", צילום: חיים צח/לע"מ

בעקבות התפרצויות הקורונה המקומיות, שהביאה ביממה האחרונה לגילוי 125 מאומתים - שיא של חודשיים, והרצון למנוע את התפשטות הנגיף וכניסת וריאנט מחו"ל, הגיע ראש הממשלה נפתלי בנט לנתב"ג כדי לאמוד את הפעולות הנצרכות לטיפול בנגיף. 

"זן הדלתא שלפעמים קוראים לו הזן הודי מתפשט באופן מואץ ברחבי העולם עם קצב הדבקה הרבה יותר גבוה ממה שהכרנו", אמר בנט בהצהרה לתקשורת, "משהו שם מדבק בערך ב-50% יותר לצערי. אנחנו רואים תחילת התפשטות בתוך ישראל כולל הידבקות בקהילה, שאנחנו לא תמיד יודעים לאתר את המקור". 

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי, "הזן מדבק לאין ארוך יותר מזן הקורונה המקורי. עוד תכונה שלו - הוא מדביק גם אנשים מחוסנים שהתחסנו בחיסון פייזר. אנחנו יודעים שיש עדיין אפקט משמעותי לחיסון, אבל עדיין אפשר להתחסן - אבל גם להידבק. ראינו במדינות אחרות, כמו בריטניה עלייה משמעותית באשפוזי הילדים".

בנט הודיע כי לאור ההדבקה המחודשת, קבינט הקורונה יוקם מחדש ויכלול את הפרויקטור פרופ' נחמן אש,  ראש מערך בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי-פרייס ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי: "האנשים הטובים שהיו שם כבר". 

"מרגע זה, בנמל התעופה בן גוריון - כל מי שנכנס, מרגע הכניסה ועד העזיבה, יחבוש מסכה. נקודה. בלי חריגים", אמר ראש הממשלה והדגיש כי, "100 אחוז מהאנשים שנכנסים למדינת ישראל יעברו בדיקת PCR. אנחנו מודעים וראינו את התורים, לכן לפני יומיים-שלושה נתנו הוראה להגדיל את מספר עמדות הבידוק וזה כבר בוצע" אמר והודה לשרי התחבורה, הבריאות והביטחון שסייעו בנידון.

בנט שב והדגיש כי, "מי שלא צריך לצאת לחו"ל, שלא ייצא לחו"ל. מה שחיוני זה בסדר, אבל אם לא צריך - תטיילו בארץ, יש לנו ארץ יפה. נחזק את תיירות הפנים. אני פונה מפה גם לאנשי תיירות הפנים: תהיו מקבלי פנים ותדאגו למחירים שווים לכל נפש".

שר הבריאות הורוביץ, ראש הממשלה בנט ושרת התחבורה מיכאלי

שר הבריאות הורוביץ, ראש הממשלה בנט ושרת התחבורה מיכאליצילום: חיים צח/לע"מ

"באופן רשמי קוראים לכל הילדים ובני הנוער מגיל 12 ומעלה לצאת ולהתחסן בהקדם האפשרי. כל האינדיקציות המדעיות בישראל ובעולם מלמדות שהסכנה מהמחלה גבוהה לאין ערוך מהסיכון של החיסון", אמר בנט וציין כי, "יש המון 'פייק ניוז' אבל אנחנו נוקטים במדע, בעובדות. בארצות הברית, כשתיים עד שתיים וחצי מיליון ילדים כבר התחסנו ולא ראינו מסות של תופעות לוואי. אני יכול להגיד לכם, כאבא לילדים בגיל הזה, אני את ילדיי הולך לחסן. שרת הפנים עדכנה אותי שאת ילדיה היא כבר חיסנה".

"החיסונים שבידינו, רובם יפוגו עד סוף חודש יולי. המשמעות היא שכדי להשלים את שני החיסונים, צריך להגיע לחיסון הראשון עד ה-9 ביולי. יש לנו מלאי מספק לכולם, אבל מי שלא יתחסן עד ה-9 ביולי, כבר אין לנו חיסונים להמשך, וחבל. לכן, אני מבקש, כרגע קצב ההתחסנות הוא לא טוב, רק 2,000 בני נוער מתחסנים ביום, וכדי לעמוד ביעד שלנו אנחנו צריכים 20,000. בעברית פשוטה: אני קורא להורים - צאו באופן מיידי, תתאמו מול קופת החולים, אתם יודעים כבר את הנוהל, לכו להתחסן כדי שתספיקו בוודאי את החיסון הראשון לפני ה-9 ביולי".

ראש הממשלה אמר בשם אנשי המקצוע במשרד הבריאות, כי כדאי לחזור ולחבוש מסכות במקומות סגורים: "אני מנחה את שרי הממשלה, את מנהיגי הציבור, מהרגע הזה במקומות סגורים לחבוש מסכה. הסיבה היא שזו עוד לא הנחיה מחייבת, כי אנחנו רוצים לראות במשך כמה ימים רציפים אם אנחנו מעל קו ה-100 מאומתים ביום. עכשיו אנחנו מדברים על 125, אבל אנחנו רוצים לראות שזה לא פיק נקודתי. כשאנחנו נראה שזה רצף, ולהערכתי זה יהיה המצב, זאת תצא כהנחיה מחייבת", הבהיר.
 
"לגבי בידודים - לצערי יש הפרות מסיביות של בידוד. אני מבקש מאזרחי ישראל, בוודאי ממי שחוזר מחו"ל - תקפידו על הבידוד. אנחנו מאריכים את הגיוס של 270 פקחים לצורך הזה. הייתה לקונה, שילד שמפר בידוד, בגלל שהוא לא נושא באחריות וההורים שלו לא נשאו באחריות, אז אף אחד לא נשא באחריות. אז את הלקונה הזאת אנחנו סוגרים - הורים שילדיהם יפרו בידוד, הם יישאו באחריות המלאה, אם הילדים מתחת לגיל 12. אבל בואו לא נידרש לסנקציות, אנחנו מדינה אחת".

משרד הבריאות מחזיר את חובת עטיית המסכות

גל ההדבקות המחודש, בעיקר בקרב ילדים, הביא את משרד הבריאות להחליט היום (ג') על תכנית שתחייב את בתי הספר שיתגלו בהם מקרי הדבקה לשים מסכות, וכן בעוד מספר מקומות ציבוריים. כך פורסם בחדשות 12.  

בנוסף לבתי הספר, הוחלט כי גם באולם הנכנסים בנתב"ג תוטל חובה לעטות מסכה, בכלל המרפאות, בתי החולים וקופות החולים, מוסדות הרווחה ובתי אבות. במשרד הבריאות מתכוונים להגביר את אכיפת ההנחיות, כך שכל מי שלא ישמע להנחיות ולא יעטה מסכה במקומות אלו, ייקנס בסכום של כמה מאות שקלים.

ישראלים השבים מחו"ל בקורונה. איפה הכי מדבק?

ישראלים השבים מחו"ל בקורונה.צילום: תומר נויברג, פלאש 90

משרד הביטחון יסייע בהקמת מתחם בדיקות בנתב"ג

כמו כן, ולאור הצורך בהרחבת היקפי הבדיקות בנתב"ג, סיכמו שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות ניצן הורוביץ, כי משרד הביטחון יסייע ויקים מאהל שיוכל לבדוק מאות אנשים בו זמנית בשדה התעופה. הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון תא"ל (במיל') משה אדרי, שוחח בנושא עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, והשניים סיכמו כי יגובש מתווה ביממה הקרובה, וכי משרד הביטחון באמצעות מנהל הרכש, צה"ל וגורמי מקצוע נוספים יקים את המתחם בנוהל מזורז.

"מערכת הביטחון תמשיך לסייע למערכת הבריאות ולכל משימה לאומית שתידרש לה", אמר שר הביטחון גנץ, "המלחמה בקורונה לא מאחורינו, אבל בעזרת פעולות נחושות ומהירות, נשמור על רמת תחלואה נמוכה, וננצח גם במאבק הזה". 

שר הבריאות הורוביץ הוסיף כי, "כדי לשמור על שגרת החיים בישראל, עלינו לפקח על הכניסות לישראל באופן הדוק. משרד הבריאות תיגבר בצורה משמעותית את מערך הבדיקות בנתב"ג וכעת, כהיערכות לעומס הטיסות הצפוי בחודשי הקיץ, נקים במהרה מתחם בדיקות נוסף כדי למנוע היווצרות תורים בלתי סבירים. בשיתוף פעולה עם כל משרדי הממשלה, נשמור על בריאות הציבור בישראל, במינימום הגבלות על הציבור".