שבתאי נפגש עם פעילי ליכוד - מח"ש תבדוק מדוע

חודשיים קודם מינויו לתפקיד מפכ"ל המשטרה, נפגש שבתאי עם מספר חברי מרכז הליכוד בבית פרטי, כשלכאורה הם סייעו לו לו בעזרת מעורבות רבנים מוכרים | כעת היועמ"ש החליט כי המחלקה לחקירות שוטרים תבדוק את פרטי האירוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/21 15:38 יב בתמוז התשפא

שבתאי נפגש עם פעילי ליכוד - מח"ש תבדוק מדוע
מפכ"ל המשטרה שבתאי, צילום: פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (ג') כי תבדוק את פגישת מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי עם חברי מרכז הליכוד קודם מינויו לתפקיד, ואת הדיווחים אודות מעורבות לכאורה של רבנים המקורבים לראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו בקידום מועמדותו של שבתאי לתפקיד. כך פורסם היום ב"וואלה".

לאחר חשיפת הפגישה, פנה אורי זכי, מייסד "החזית להגנת הדמוקרטיה" ויו"ר הנהלת מרצ, במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וקרא לו לפתוח בחקירה: "למותר לציין כמה חמורים החשדות העולים כאן - הפעלת שתדלנות פוליטית בוטה והכנסת שיקולים זרים למינוי מי שעומד בראש המשטרה, באחת מהתקופות הקשות ביותר העומדות בפני הארגון מאז הקמתו".

זכי הוסיף בפנייתו למנדלבליט כי, "מינוי כזה חייב להיות נקי מכל רבב, וכל פגיעה נוספת בשיקולים שהובילו אליו תהיה בבחינת פגיעה חמורה באמון הציבור, והשחתת מערכת אכיפת החוק בישראל. בהתאם לכך, אנו קוראים לך לפתוח מידית בבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים בנושא, כדי לבחון את העובדות ולראות אם נעברו עבירות פליליות או משמעתיות שעולות כדי בטלות המינוי".

בלשכת היועמ"ש בחנו את הפנייה, וקבעו כי יש מקום להתערבות ובדיקה של מח"ש בנושא, ולאחר שהעבירו זאת ללשכת פרקליט המדינה, נקבע גם שם כי המחלקה לחקירות שוטרים היא זו שתנהל את החקירה.

מנדלבליט

מנדלבליט, החליט על פתיחה בחקירהצילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

ב"וואלה" נחשף כי פגישת שבתאי עם פעילי הליכוד נערכה חודשיים קודם מינויו לתפקיד, ונערכה בביתו של ישראל יעקב, מנהל משרד ראש הממשלה בצפון, בחבל התענך. בנוסף לשבתאי, נכחו בפגישה מספר חברי מרכז ליכוד בכירים, בהם יהודה עמר ויעקב פרץ.

עמר אישר גם הוא את הדברים וסיפר כי, "נפגשנו לפני שהוא התמנה לתפקיד המפכ"ל. נעשה למענו כל מה שאנחנו יכולים לעשות". בכיר מרכז הליכוד הוסיף ותיאר את המהלכים שעשו לכאורה חברי מרכז הליכוד למען שבתאי. "הבאנו לו את התמיכה של הרב דוד אבחוצירא, של הרב עמאר, סביר להניח שהם דיברו עם אוחנה או עם ראש הממשלה. לרב עמאר ולרב אבחוצירא בטוח יש קשרים עם ראש הממשלה".

אורי זכי מסר בתגובה להחלטה: "אנו שמחים שהנושא מועבר לבדיקת מח"ש. בתקופה זו, יותר מתמיד, יש צורך באמון הציבור במשטרת ישראל והעומד בראשה. אם אכן הייתה מעורבות של גורמים ממפלגת השלטון הקודמת כמו גם של רבנים במינוי שבוצע על ידי השר אוחנה, בידיעת רב-ניצב שבתאי, הרי שיש כאן פרשה חמורה ביותר שצריכה להביא לביטול המינוי".