השר אוחנה צפוי להכריז הערב על מועמדו למפכ"ל

השר לביטחון פנים נענה להוראת היועץ המשפטי לממשלה להכריז על מועמד עד סוף החודש. השר יזמן אליו את כלל המועמדים בסופו הפגישה יכריז על המועמד שלו שיעבור לאישור בוועדה למינוי בכירים ולאחר מכן בממשלה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 15/12/20 14:03 כט בכסלו התשפא

השר אוחנה צפוי להכריז הערב על מועמדו למפכ"ל
השר לביטחון הפנים אוחנה ומ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בתום שנתיים ללא מפכ"ל קבוע, השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, יכריז ככל הנראה הערב (ג') על מועמד לתפקיד מטעמו. השר יכנס אחר הצהריים במשרדו את המועמדים האפשריים מטעמו, שבסופו של דבר יכריז מי הוא המועמד הסופי. כזכור בתחילת החודש, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה לאוחנה, להציג לוועדה למינוי בכירים מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה עד לסוף החודש הנוכחי. מכתבו של מנדלבליט לאוחנה מגיע בצל הוראת בג"ץ למדינה למנות מפכ"ל "במהירות הראויה". 

לאחר ההכרזה על מועמד, האישור הסופי על המינוי צריך לעבור אישור של הוועדה למינויים בכירים, ולאחר מכן לאישור הממשלה.  בין המועמדים האפשריים של השר אוחנה לתפקיד אפשר למצוא את ניצב בדימוס יורם הלוי, לשעבר מפקד משטרת ירושלים,שנחשב למועמד מוביל. עוד מועמדים - ניצב דורון ידיד, המפקד הנוכחי של משטרת הבירה, ניצב שמעון לוי, מפקד מחוז צפון, וניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול, אף כי זה ייחשב מינוי מפתיע. 

ניצב יורם הלוי

מועמד מוביל ניצב יורם הלויצילום: Yonatan Sindel/Flash90

 מי שעוד יזומן לפגישה ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, אך לא נמנה בין המועמדים לתפקיד אל עף שמבצע את התפקיד כבר שנתיים. כזכור, שופטי בג"ץ הוציאו צו המורה לממשלה לקדם מינוי קבוע לתפקיד מפכ"ל המשטרה. "חלפו בדיוק שנתיים מאז הסתיימה כהונתו של המפכ"ל הקודם רב-ניצב רוני אלשיך", כתבו השופטים. "לנוכח חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרת המפכ"ל בהתאם לכללי המשפט המנהלי, ובהינתן עמדת היועץ המשפטי לממשלה על נימוקיה - ניתן בזה צו מוחלט המורה למשיבים לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל".