יו"ר הנהלת מרצ תומך ברחצה נפרדת, בניגוד לבת זוגו

תמר זנדברג הודיעה כי לא תאפשר לקדם רחצה נפרדת באתרי טבע מסוימים. אורי זכי, בעלה של השרה להגנת הסביבה, בציוץ מפתיע: "צריך לאפשר לכל הקבוצות באוכלוסייה ליהנות משכיות החמדה של הטבע בארצנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/21 14:21 יב בתמוז התשפא

יו"ר הנהלת מרצ תומך ברחצה נפרדת, בניגוד לבת זוגו
צילום: פלאש 90

יומיים לאחר שהשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, הכריזה כי לא תאפשר את יוזמת רשות הטבע והגנים לקיים רחצה נפרדת בשעות ובזמנים מסוימים, בטענה כי "הפרדה מגדרית היא סוג של הדרה ומהווה פגיעה מהותית בשוויון", נשמע קול אחר ומפתיע. אורי זכי, יושב ראש הנהלת מרצ ומייסד החזית להגנת הדמוקרטיה, בעלה של השרה זנדברג, טען היום (ג') כי הוא תומך ברחצה נפרדת במעיינות, "במשורה ובצורה מוגבלת". 

בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב זכי כי דווקא הפרדה מונעת הדרה. "אני חושב שיש מקום, במשורה ובצורה מוגבלת, לאפשר זמנים לרחצה נפרדת במעיינות ומקווי מים בשמורות טבע בהם מתקיימת רחצה מסודרת, בדומה לבריכות עירוניות. צריך לאפשר לכל הקבוצות באוכלוסייה ליהנות משכיות החמדה של הטבע בארצנו."

זכי השיב לאחר המגיבות בטוויטר וטען: "קיימתי ביומיים האחרונים שיחות עם נשים חרדיות שאני מעריך. נשים חזקות עם קריירה. כולן תמכו בהפרדה הספציפית הזו ואמרו שהמצב כרגע מדיר אותן ואת משפחתן''. 

זו לא הפעם הראשונה שאורי זכי מפתיע. לפני חודשיים צייץ יו"ר מרצ  בחשבון הטוויטר שלו: "השנה ב"ה ספרתי כל יום בעומר. תודה ל'בחזית החדשות' על תזכורת הווטסאפ המצוינת שלהם שבוע טוב וחג שמח". הציוץ תוך זמן קצר הפך ללהיט וזכה לתגובות רבות ולייקים.

בין המגיבים בלט עוקב ששאל את זכי מה לו ולספירת העומר, זכי השיב את הפסוק מהתורה המחייב לספור: "וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת, מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימֹת תִּהְיֶינָה. עַד מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִת תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם וְהִקְרַבְתֶּם מִנְחָה חֲדָשָׁה לַה'". זכי על אף השתייכותו למרצ הנדמית כחילונית גמורה, הוא אדם שומר מסורת.  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן