יועץ הסתרים של מחאת בלפור: רוני אלשיך

המפכ"ל לשעבר סייע לבכירים ב"תנועת הדגלים" השחורים בנוגע להתמודדות מול משטרת ישראל, אך גורמים בסביבתו טוענים כי הוא עזר להם כמו לכל מי שביקש את הסיוע שלו. הליכוד: "פלא שתפרו תיקים?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/06/21 22:36 יא בתמוז התשפא

יועץ הסתרים של מחאת בלפור: רוני אלשיך
המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, צילום: פלאש 90

מפכ"ל משטרת ישראל לשעבר, רוני אלשיך, ייעץ לתנועת "הדגלים השחורים" שהובילה את ההפגנות נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, במוצאי השבתות במהלך שבועות רבים, כולל גם בתקופת משבר הקורונה. אלשיך ייעץ בשורה של הזדמנויות, בעיקר לשני בכירים בתנועה אותם הוא מכיר ואף נמצא בקשרי ידידות. כך פורסם הערב (ב') בחדשות 13.

על פי הפרסום, אלשיך סיפק מידע ועצות טלפוניות לאותם שני בכירים בנוגע להתמודדות עם המשטרה והתנהגות השוטרים. עוד נכתב כי המפכ"ל לשעבר עסק דבר כבר בתחילת המחאה. חשוב להדגיש כי הייעוץ נעשה בהתנדבות וללא תשלום, וכי אלשיך לא השתתף בהפגנות או בישיבות כלשהן של תנועת הדגלים השחורים.

בתגובה לפרסום, גורמים בסביבתו אלשיך אמרו כי הוא סייע למכריו כפי שעזר למכרים אחרים בהזדמנויות שונות, גם במהלך התפרעויות הערבים בערבים המעורבות בחודש שעבר, כאשר קיבל פניות מתושבים מלוד ועכו וממקומות שונים ברחבי הארץ.

מהליכוד נמסר בתגובה לחדשות 13: "עכשיו ברור מאליו עד כמה תפירת התיקים נגד נתניהו היא ניסיון הדחה פוליטי בתהליך פלילי שזוהם מהרגע הראשון על ידי אלשיך".

ח"כ איתמר בן גביר אמ לאחר פרסום הדברים: "תמיד ידענו ואמרנו שמדובר במפכ"ל פוליטי שפעל לפי אג'נדה פוליטית. היום התברר שהמפכ"ל עבר שלב, הפך להיות סוכן סמוי נגד המשטרה שמייעץ לאנרכיסטים. מדובר בהתנהלות חמורה שרק מוכיחה שיש בישראל מדינה בתוך מדינה שבה בכירים בעלי כח מנהלים אותה מאחורי הקלעים. על ראשו של אלשיך יונף מעתה דגל שחור וכתם מלוכלך של מעורבות נסתרת, כסוכן כפול נגד המשטרה".