הורוביץ הסתבך עם פוטין? ברוסיה דורשים הבהרות ממשרד הבריאות

משרד הבריאות פרסם לפני שבועיים כי ישראלים לא מורשים לטוס לרוסיה בשל מצב הקורונה במדינה, ברוסיה לא ראו בעין יפה את ההחלטה ופנו למשרד החוץ בדרישה להסבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/21 09:43 יא בתמוז התשפא

הורוביץ הסתבך עם פוטין? ברוסיה דורשים הבהרות ממשרד הבריאות
פוטין, מבקש הסברים., צילום: shutterstock

בעקבות הווריאנטים ברחבי העולם ומצב התחלואה שמוסיף להיות קשה בלא מעט מדינות, משרד הבריאות מפרסם כל העת את רשימת המדינות המסוכנות לישראלים. על פי הנתונים  שבידיהם החליטו במשרד להוסיף את רוסיה לרשימת המדינות אליהם הטיסה אסורה לישראלים, החלטה שגררה אירוע דיפלומטי.

משרד החוץ הרוסי פנה אל משרד החוץ הישראלי בדרישה לקבל הבהרות על ההחלטה שצובעת את מדינתם כמסוכנת לתיירים. משרד החוץ העביר את הטיפול למשרד הבריאות שיצטרך לחשוף בפני רוסיה את הנתונים ולספק הסברים למדינה הגדולה. רוסיה לא דרשה לבטל את ההנחיה אלא ביקשה בשלב זה הסברים בלבד.

היחסים עם רוסיה הם תמיד על חבל דק ובישראל מקווים כי הנושא יפטר במהרה. כזכור בשנה שעברה הנחיה דומה יצאה מטעם משרד הבריאות לגבי איחוד האמירויות סביב החתימה על הסכם השלום. באמירויות דרשו לבטל את ההנחיה ובסופו של דבר משרד הבריאות התקפל בפני האמירויות וקיבל את הדרישה. 

רוסיה נמצאת בכותרות הבוקר ולא מסיבה מחמיאה, מתחקיר ידיעות אחרונות עולה כי למרות שבמשרד הבריאות גיבשו רשימה של מדינות ברמת סיכון מרבית הטיסות לנתב"ג מהמדינות המסכנות הגיעו באין מפריע. רוסיה שהוגדרה כמדינה בעלת סיכון מרבי בשל מצב התחלואה והווריאנטים השונים אך לא פחות  מ-4,874 בני אדם שבו מרוסיה לישראל בחודש האחרון כאשר 31 מתוכם נמצאו חיוביים לנגיף. גם היום מתוכננות טיסות ממדינות המוגדרות ברמת סיכון מרבית.

 

חילופי השרים במשרד הבריאות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן