הורי קצין המודיעין שמת בכלא: "הילד שלנו נרצח, גם אם לא באופן ישיר"

משפחתו של הקצין שהואשם בעבירות ביטחוניות עלו היום לקברו במלאות 30 למותו. במשפחה הביעו כעס על צה"ל, על ההתנהלות בפרשה ועל רצח האופי שנעשה לבנם: "מדי פעם רוצחים גם את שמו הטוב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/06/21 13:13 ח בתמוז התשפא

הורי קצין המודיעין שמת בכלא: "הילד שלנו נרצח, גם אם לא באופן ישיר"
הפגנה למען הקצין שמת בכלא, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בני משפחתו של קצין המודיעין שהואשם בעבירות ביטחוניות ומת בכלא, עלו היום (ו') לקברו לציון 30 יום למותו. בני המשפחה ערכו טקס והיה גם גילוי מצבה. הוריו של הקצין כועסים על המערכת הצבאית ועל דרך התנהלות צה"ל בפרשה. במהלך דברים שנשא, השמיע האב טענות קשות על הנעשה לבנו.

"בן שלנו, לפני כחודש איבדנו אותך, את בן הזקונים שלנו", פתח האב את דבריו. "בהתחלה, הדחקנו ולא האמנו. אחר כך, התהפך לנו העולם ומצאנו את עצמנו מנסים, ללא הצלחה, להרכיב את הפאזל של מה קרה לך, החייל המוכשר והשאפתן". 

"התלבטתי מה כבר אפשר לומר ליד מצבה של בן. החלטתי שאשתף אתכם בתחושות שלנו , תחושות של כאב, כעס ואכזבה. כאב על ההחמצה הגדולה, שלנו כמשפחה שאיבדה אותך, של החברה שאיבדה כישרון נדיר (עד כמה נדיר, גילינו בשבעה) ואולי גם של הצבא". 

האב הכואב הסביר: "כעס על עצמנו, על שאפשרנו להליך משפטי להימשך מעבר לסביר מבלי לשבור כלים. כעס על עצמנו שישנו בשקט באמונת שווא ש אתה מוגן בכלא, הכי טוב שאפשר. כעס על מידע שהולך ומצטבר ולפיו קיבלת בכלא תרופות שונות, חלקן מסוכנות. בניגוד למה שלפעמים הצטייר בתקשורת, התרופות היחידות שקיבלת לפני הכלא היו עבור הפרעת קשב וריכוז וכדורי שינה".

"כעס על כך שלא ידענו לפני מותך שעברת שני אירועי בריאות בבתי הכלא הצבאיים, והמשכנו לישון בשקט. כעס על צבא קיבל לידיו חייל בריא שהתמסר ליחידה, משעות השחר עד מאוחר בלילה, הרבה פעמים עם תוצאות מדהימות, וכשמסיבה לא מובנת ביצע מעשים לא מוסברים, הוחלט שרק מאסר ארוך יפתור לצבא בעיה כלשהי, או שישבור אותך או גם וגם". 

לסיום אמר האב, כי בנו נרצח גם אם לא בצורה ישירה. "אכזבה על הניתוק ממך לפני מותו ועל המשך ההתנערות ממנו כאיש צבא גם לאחר מותו – ולראיה אנחנו כאן ולא בבית עלמין צבאי. מבחינתנו, הילד שלנו נרצח, גם אם לא באופן ישיר, וכעת מידי פעם רוצחים גם את שמו הטוב בכל מיני הדלפות מגמתיות כאשר דבר לא הוכח במשפט. היה שלום", הוא סיכם בעצבות. "האור שלך כבר כבה, לא תדע עוד צער, אך גם לא שמחה. עצוב לנו מאוד. אמא ואבא האוהבים". 


(אזכרה במלאת 30 יום למותו של קצין המודיעין, דיווח ב-ynet)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן